h1

#novullpagar: La veritat sobre les autopistes de CIU-ABERTIS

Abril 28, 2012

1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.

El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la Generalitat qui les crea, n’és titular, i determina el preu del peatge. Excepte els de les AP7 y AP2, que es van construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per odre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.

Pujol podria haver decidit construir autovies, com van fer totes les altres autonomies qua no van tenir la calamitosa desgràcia d’estar governades per una màfia trabucaire, i finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar a la generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler que els catalans paguéssim peatges.

2.- Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador Alemany, assessor d’Artur Mas i  principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT

Els peatges catalans estan en mans de l’empresa Abertis; i a la resta d’Espanya també. Aquesta multinacional gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d’autopistes estatals, cobrint el 59% del total de vies de peatge.  Abertis també participa de forma no majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres: Autema i Ciralsa (Circumval·lació d’Alacant). També manté un paper actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa, concessionàries que gestionen diverses vies d’accés a la ciutat de Madrid.

Abertis és un suport fonamental publicitari de l’AVUI-EL PUNT , diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en un repugnant acte més de summa hipocresia.

La Caixa, és l’accionista majoritària d’ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d’un crèdit de 21 milions d’euros (xifra de l’any 2010)

Artur Mas va proposar a Salvador Alemany,  President d’Abertis , ser Conseller d’Economia i actualment presideix el “Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)”, organisme escollit per CIU per tal d’assesorar al Govern en retallades neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent molt preocupat per la campanya de “No vull pagar”. No m’estranya! S’embutxaca milers de milions a l’any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!

3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.

CiU va proposar i va votar a favor de rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries, proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via. Cada cinc anys, l’Estat els paga de la nostre butxaca la compensació, amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.

4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA

Segons l’anuari dels silencis mediàtics de l’any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l’obra. Alguns exemples a continuació:

TRAM COST CONSTRUCCIÓ INGRESSOS ESTIMATS
Montgat-Mataró 21 682,2
Mataró-Palafolls 285,5 363,3
Barcelona-Montmeló 19,9 535,4
Granollers-La Jonquera 68,5 3.033,7
Molins de Rei-Martorell 14,6 1.168,7
Martorell-Tarragona 42,2 2.170,3

Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…

Jo #novullpagar la corrupció de CIU-ABERTIS!

Advertisements

171 comentaris

  1. […] #novullpagar: La veritat sobre les autopistes de CIU-ABERTIS glamboy69.wordpress.com/2012/04/28/novullpagar-la-veritat-so…  per Daerun fa 7 segons […]


    • viva españa!!!!!! eso os pasa por gilipollas independentistas catalanes…habeis votado a unos sinverguenzas q ahora os han traicionado con la promesa de la independencia jajajajaja i os estan xupando la sangre XD joderos


      • jódete tu y entérate que entre los catalanes, igual que en todas las autonomías, hay gilipollas y gentes que no lo somos. Yo soy catalana y española y los políticos catalanes en general son unos sinverguenzas, si, igual que los de absolutamente todas las autonomías, y del gobierno central, asi que antes de insultar mírate la viga del ojo, o eres tan imbécil que no sabes mirar?


        • laura, háztelo mirar maja… no me extrañaría nada que fueras una de esas patriotas que se niega a pagar impuestos, compra en ‘b’, defrauda a hacienda, ‘boicotea’ productos en función de su d.o. y va a comprar a los comercios orientales. ¿puedes contarnos cómo se han financiado las maravillosas autovías de tu c.a.?


          • No hay derecho a los insultos a los catalanes,pagamos más por todo,nos deben dinero y aqui no pasa nada,pero los nacionalistas catalanes no insultamos a los nacionalistas españoles.


          • No s’han de pagar les multes, ni recórrer-les. PORTAR LES MULTES a la Gene, tots junts, multats i no multats. El mateix dia. Motiu del retorn: ERROR, LA MULTA ÉS PER L’ESTAT ESPANYOL


      • Y nos lo dice alguien que vive en una comunidad presidida desde hace muchos años por un partido político peor que CiU: El PP. Donde está el PP aparece corrupción y mierda por doquier. Solo hay que ver Galicia, Valéncia y la comunidad de Madrid para darse cuenta de lo burros que sois votando al PP. Ya sabéis el dicho: “Eres mas tonto que un obrero votando al PP”. Por fin os han abierto los ojos a unos cuántos con lo del IVA que primero lo criticaron y ahora lo han hecho ellos. Y aun así les seguiréis votando porque lo olvidaréis como el Prestige, las armas de destrucción masiva de Iraq, las stock-options de Telefónica, el caso Gurtel, y todo lo demás. Cuando uno es franquista debe votar al PP lo haga como lo haga. Gracias a vosotros ha vuelto a ganar!


        • Totalmente de acuerdo por esta vez, no t`acostumis, hahaha. No hi ha mès ruc que el que no vol veure.


        • y volverán a ganar,por que cuando todo fue bien estabais muy contentos y que las cosas están complicadas pataleais como nenes pequeños,a joderos y espero que os metan un misil por el culo,que para derrotar a unos nacionalistas atontados como los catalanes,con trabucos y espadas llegaría jua jua jua


          • Desde principios de los 80 ,,,ya sé ve la mafia montada por aquella antigua y llamada “burgesia Catalana” que chupan la sangre a los pobres catalanes… y los imnotizan con el tema de la banderita y la patria¡¡¡¡ etc.etc El Sr. Borrell ,ministro de fomento socialista en los 80 ,concedio la autopista del maresme a Pujol y sus ecuaces,ya que tenia que haber sido la A-2 gratuita madrid -la junquera como en toda españa ,ahhhhh pero como madrid dicen que nos roban …por supuesto el culpable siempre madrid ..todavia hay ciegos en catalunya que esto ni lo ven ¡¡¡¡ salud a todos


          • No te engañes, contentos??? te recuerdo que la guerra dejo una marca muy profunda de terror a toda una generación que continuo con la siguiente gracias a los fascistas (que como tu no toleraron la cultura catalana) asi pues creo que lo que se izo mas bien fue intentar una “amistad” que vosotros seguistes falseando. Nos insultais y nos quereis muertos… nosotros nunca hemos querido exterminaros, simplemente no queremos formar parte de vuestra nación, y por eso estais tan enfadados? que mal os hacemos?? si nosotros somos nacionalistas…vosotros que sois???? que pena me da leer comentarios como el tuyo… mal educado!!!!


      • ¿Por qué porras eres tan faltona con tus HERMANOS catalanes? Sí, y digo bien, hermanos… estamos todos de mierda hasta las orejas como para seguir como borregos a los que nos alimentan con odio para la consecución de sus propios fines. Les importa un carajo los que caigamos por el camino mientras ellos estén con el riñón bien cubierto ya sea mediante el control de mercados cautivos, el cobro de impuestos (lease también recortes) o las comeduras de tarro con pretensiones imposibles (lease aquí independencia “pacífica”). Por favor, un poco de empatía con el de enfrente. Seguro que nos iría un poquito mejor leñe… Fdo. un madrileño hasta los cojones de idiotas.


        • ¿Por qué porras eres tan faltona con tus HERMANOS catalanes? Sí, y digo bien, hermanos… estamos todos de mierda hasta las orejas como para seguir como borregos a los que nos alimentan con odio para la consecución de sus propios fines. Les importa un carajo los que caigamos por el camino mientras ellos estén con el riñón bien cubierto ya sea mediante el control de mercados cautivos, el cobro de impuestos (lease también recortes) o las comeduras de tarro con pretensiones imposibles (lease aquí independencia “pacífica”). Por favor, un poco de empatía con el de enfrente. Seguro que nos iría un poquito mejor leñe… Fdo. un madrileño hasta los cojones de idiotas.


  2. Bé, doncs no serà una qüestió estricta o únicament identitària sinó social. Que cadascú en faci la lectura que vulgui. Però això no en desvirtua la protesta ni aquesta deixa de tenir sentit, sinó el destinatari final de la mateixa, els causants.

    Que alguns ho consideren un tema “nacional” (diguem doncs que no és nacional sinó d’àmbit català, ja que és aquí on ens afecta el tema) ja fa que alguns altres deixin de recolzar la protesta?

    No ho trobo lògic…

    Salut


    • No pretenia desvirtuar la mobilització social, ni molt menys! Al contrari! Jo #novullpagar el finançament de CIU-ABERTIS!


      • Bé, tan debó fos una mobilització social. Aceptamos pulpo como animal de compañia.


    • viva españa!!!!!! eso os pasa por gilipollas independentistas catalanes…habeis votado a unos sinverguenzas q ahora os han traicionado con la promesa de la independencia jajajajaja i os estan xupando la sangre XD joderos


    • “diguem doncs que no és nacional sinó d’àmbit català,”

      Evidentment, si és d’àmbit català, és nacional.


  3. Per entendre això de les autopistes bé, recomanable la lectura del llibre de Germà Bel: “Espanya capital París.” Respecte a la denuncia respecte per paper de CyU en el bloc, fa una mica tard altres ho venen fent des de molt abans: http://www.directe.cat/cerca?que=peatges&cerca.x=0&cerca.y=0


  4. No tinc carnet de conduir, però el meu xicot sí i NOSALTRES NO PENSEM PAGAR!


  5. Compte amb aixó, perque Abertis i les palanganeres de CiU llencen als Mossos contra els seguidors de #NoVullPagar http://www.naciodigital.cat/noticia/42334/govern/alia/amb/abertis/contra/novullpagar


  6. I no parles de RAC1 i 8TV (grup godó)?


  7. […] » noticia original Esta entrada fue publicada en General por admin. Guarda el enlace permanente. […]


  8. Absolutament d’acord amb tot. No obstant això, i referent als càlculs estimats d’ingressos dels peatges, s’ha tingut a compte el descomptar-hi la inflació?

    Salutacions.


    • També s’hauria de considerar la inflació en les recaptacions, amb la qual cosa aquestes també augmentarien espectacularment. Tens raó que el diferencial no serà exacte, però sembla evdent que la cosa ja està força amortitzada.


  9. evidentment que és un gran negoci per a La Caixa, pero les autopistes no serien negoci si l’Estat hagués construit una autovia alternativa gratuita. I la decisió d’on es fan les autovies es pren al Ministeri de Foment.
    També serien un gran negoci les autopistes a la Comunitat de Madrid si no hi haguessin autovies fetes per l’Estat.


  10. Senzillament, un article genial! Gràcies per penjar-lo!


  11. Una cosa, per això: d’on surt el crèdit de CyU amb La Caixa?


  12. I no en tenen prou que, La Caixa, a mes a mes, t’ofereix el teletac – que se supossa que es una eina per fluidificar el trànsit – pagant l’aparell i, a sobre, una quota anyal.
    Quan en Mas va decidir que els vehicles de menys d’una determinada potencia tindrien un descompte al peatge, van tornar a beneficiar a La Caixa fent passar aquest descompte pel Teletac.
    Es pensen que som imbècils!!!
    La campanya tindría que ser no utilitzar les autopistes. Els hi faría mes mal que uns quants que no paguin.


    • absolutament d’acord!! durant un termini breu, 15 dies, per exemple, hauríem de deixar les autopistes i anar per carretera…. seria l’única manera de tocar-los la pera…


      • Em sembla bé això de no utilitzar les autopistes durant uns dies. El col·lapse pot ser brutal. Un cap de setmana, per exemple. Piquets informatius a totes les entrades de les autopistes i tothom, o molts, a desviar-se cap a les nacionals. Genial!!


        • seria la unica solucion dejar de utilizarlas .para que sepan que ya esta bien de abusos…..cuesta mas la autopista desde castellona….a barcelona que la gasolina que gastas.. estoy por no pagar nunca mas


  13. El Punt Avui ultraconvergent??


    • A l’aniversari del Govern de Mas, van dedicar 8 pg a elogiar el Govern! mitja per cada Conseller!


  14. Molt més interessant q l’article d’aquest bloc és preguntar-se el per què de l’article d’aquest bloc i l’insospitat silenci d’alguns o àdhuc oposició a la campanya. http://www.directe.cat/noticia/196763/silenci-ecosocialista-davant-la-revolta-dels-peatges


    • Jo soc d’ICV, per tant és obvi que aquest suposat silenci ja no és tal, des del moment que aquest article porta 5.000 visites!

      El problema no es que ICV no digui res, és que els mitjans de comunicació de la dreta (TOTS) invisibilitzen aquest partit i faci el que faci mai apareix a la premsa


      • Dons la veritat no crec que siguis de ICV, crec que ho dius per desprestigials, el teu perfil de odi contra lo català encaixa millor amb ciudadanos o la upd de rosa diez.


        • Sento comunicar-te que CIU no és Catalunya, tot i que aquesta colla de mafiosos i sàtrapes s’hagin intentat apoderar d’ella fent creure a pubilles alienades com tu que atacar a la burgesia i a l’explotació és ser anti-català i així anar fent negoci per les seves butxaques.
          Destruir el benestar a Catalunya, sanitat i educació, i els seus paratges naturals per fer Eurovegas com feu vosaltres si que és se anti-català!


  15. Molt bon article, solament una correcció, el PSC també té un deute monumental amb la Caixa x això durant el Tripartit no van fer el q havien de fer i sino pregunta-li al Sr. Montilla pq rep al Director de la Caixa cada dos x tres…x això aquests partits stan subyugats al desitgos dels Bancs i Caixes i prenen les mesures q prenen…tenim q fer un canvi…


    • El PSC bon altre també!


      • I per això també s’apunten a dfensar la legalitat. És una pena de partit, estan totalment fora de joc.


    • Comencem per deixar de participar al negoci de La Caixa. Passem nos tots a Triodos banc. Deixar de utilitzar les autopistes és impossible en la pràctica perque sovint no tenim alternativa. Pero canviar de banc sí que ho és


      • Em sembla molt bé que vulguis treballar amb TRIODOS, perquè és una banca ètica, però no despunten per la seva catalanitat. La campanya @novullpagar és un moviment de desobediència civil i no va contra cap empresa, sinó en contra de l’abús sistemàtic que patim els ciutadans de Catalunya i la nul·la defensa que el govern de la Generalitat fa de nosaltres.


        • Triodos és una banca ÈTICA no ÈTNICA. Entens la diferència? Me la pela de quina raça siguin els seus membres ja que jo no crec en la superioritat de cap suposada ètnia/raça/nació catalana, si no en la justícia social internacionalsita i sense fronteres.


          • De què vas?? No admeto que una empresa que vol treballar a Catalunya no parli en català. Això és tot. Crec que mereixem un mínim de respecte. Em referia a això, que no tenen la seva informació en català. Això no té res d’ètnic. Som a Catalunya, i paarlo de Drets Humans. O no tenim dret a ser atesos en català?


        • El web de triodos.es és en castellà, però t’atenen per telèfon en català.. “qui no va contra nosaltres també va amb nosaltres” (Jesucrist segle I)
          http://ca.wikipedia.org/wiki/Triodos_Bank


  16. Sembla que el simple de no pagar d’un ciutadà els està fent més mal que una multitudinària manifestació, pel simple fet que aquí els estem tocant les butxaques. A veure quan triguen a considerar delicte greu i, fins i tot, terrorisme el fet de no pagar un peatge.


  17. Si hi hagués una alternativa viable no usaríem les autopistes de peatge, i això depèn del govern de Madrid, amb això no li estic traient responsabilitat als governs catalans que de catalans tenen només això, el nom, tant els que ens han governat abans com els d’ara.
    Els indepentistas no tenim perquè estar d’acord amb el que ve des del govern de la Generalitat, tenim molt clar que els primers enemics els tenim a casa, per això hi ha un moviment ciutadà per la independència.
    Per anexionarte a la campanya del novullpaga no cal ser independentista, només cal saber comptar.


    • “tenim molt clar que els primers enemics els tenim a casa, per això hi ha un moviment ciutadà per la independència.”

      perdona, pero jo el que crec es que n’hi ha un moviment independentiste per fer de mosca cojonera i tapar a tanta corrupció com tenim aquí.


  18. Perdona, dius”si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…”.

    Ho deus haver pensat molt poc. Si a Catalunya es fan autopistes privades és perquè l’Estat fa autovies gratuïtes a tot arreu excepte Catalunya. És un capítol més de l’espoli.
    Llavors, la Generalitat està absolutament obligada a fer autopistes. Com que no te prou diners, les fa privades.
    Que llavors els correuptes de CiU se n’aprofiten, no ho dubto. Però el greuge principal és de l’espoli de l’Estat.


    • Calia fer autopistes…. o no! Igual hagués estat millor fer transport públic, No? Depèn si t’ho mires des d’una òptica desarrollista o decreixentista..

      Calia fer-les de pagament… o es podien finançar amb deute públic, o gestionar-les des d’una empresa pública que es fessin gratuïtes un cop amortitzada l’obra!


  19. I llavors perquè no es van treure amb el tripartit si nomès beneficia a CIU


    • Bàsicament pq rescatar-les dels contractes signats amb el Govern anterior contaria uns 6.000 milions per peatge i ara mateix el nostre dèficit seria encara més espectacular.


  20. Hi ha massa errors importants en la recent historia política catalana. Entre unes coses i unes altres, així ens va.
    Recordo com als 70 es venia la idea de que tenir autopistes era de països avançats i moderns. És clar que no ens deien que aquelles autopistes les hauríem de pagar fins el dia del judici final.


  21. Taula del Punt 4 totalment fals. Informacio demagogica. Els fluxos financiers deuen actulitzar-se. No es el mateix 10M€ l’any de la construccio (diguem 1992) que 10M€ de 2011…
    Si us plau, si es publiquen articles han de ser amb més rigurosos…


    • Estem parlant de 100 vegades el preu de cost en 30 anys! Per favor! Cap país del mon ha tingut tanta inflació, des de l’Alemanya als anys 30


  22. Tot el que dius és ben cert, però també és ben cert el dèficit d’inversions estatals en infraestructures a Catalunya, la qual cosa ha fet que la Generalitat decidís fer autopistes concessionàries. Crec que seria poc precís obviar el dèficit d’inversions que patim els catalans, igual que seria imprecís obviar la màfia de la Caixa-CiU-Abertis.


  23. Felicitats per l’article i per la portada a Meneame (evidentment també l’he votada). Comparteixo “l’amor” per aquest pare de la pàtria i les essències anomenat Jordi Pujol, un desastre per a Catalunya amb un bon quip de màrqueting.


  24. Es pot saber d’on has tret que les autopistes catalanes son de i les cobra la Generalitat ?????

    Informat, guapo, que el 75% minim son de l’estat espanyol, i la resta de la Generalitat. Concretament la majoria de la Generalitat pertanyen a les rodalies de Barcelona. Com a minim visita la Wikipedia i t’informarà una mica mes be.

    De totes maneres, si, es clar, tot plegat es un expoli que cal clavar el cop de puny a la taula i dir prou. I mes si els beneficis van a Madrid. !!! Que ens tenen per el pitu del sereno, collons ¡¡¡


    • I dale! QUE NOO! Que els beneficis no van a Madrid sinó a Abertis- La Caixa, empresa que tributa a Catalunya i financia a CIU

      TOTES les autopistes son de la Gene excepte les que ja he citat a l’article. Demagògia barretinaire i trabucaire aquí no, gràcies!


      • Vejam, d’on treus que les autopistes son de titularitat Catalana ?? Jo com a minim entendria que si son de titularitat Catalana….l’arrendament el cobraria Catalunya ( rellogan el servei a ABERTIS, ZARA, El Corte Angles o a PERICO de los palotes, es igual), i aqui no hi veig cap problema, peró el cas es que no ho son. Repeteixo, mira la Wiki i comprobaràs que la titularitat del 75% de les nostres autopistes les té l’estat espanyol. Aixó canvia el concepte del assumpte.

        El problema amb les autopistes españoles dificitaries surt quand l’il.luminat del Felipe Gonzalez decideix fer AUTOVIES gratuites paralelas a les autopistes españoles. Si, paralelas. Aquí ni el mes subormal dels estadistes sabria que cap concessionaria voldria llogar la gestió de la red d’autopistes españoles. Peró tenien que donar-li a algú, i aquesta algú tenia que tenir alguna motivació !!!! Les nostres autopistes ¡¡¡¡.I aixis anem des del segle passat. Només que avui, amb la crisis, tot se sap.

        Aqui el dubte es quand les nostres autopistes van passar a ser de titularitat estatal. Un marrón que cal investigar u que caldria penjar dels coll—– a algú de la generalitat.


        • Caldria aturar a reflexionar de moltes coses… Una, la consciencia actual a la societat, bastant dispersa si mes no. Dos, sobre el poder del poble a canviar allo que li es imposat en contra d’ un benefici social just i solidari, potencialment devastador i la tercera, la mania de la gent d’ empassar-se les wiki pocasoltades, del mateix nivell que les dels diaris… What else?


      • l’antiga A-19 la primera autopista de peatge de l’estat espanyol, la va construir l’estat i la concesió l’allargà el psoe, l’ampliació fins a Palafolls també va ser cosa de l’estat espanyol governat en aquell moment pel psoe, que va argumentar que el govern espanyol no tenia diners, tot i que els pagesos varen aceptar cobrar el 75% de l’expropiació a canvi que fos lliure de peatge, i això és el que van cobrar en principi, i despres d’acabada la construcció encara reclamaben el 25% doncs l’estat no va complir el tracte.

        Que les autopistes estan sobradament amortitzades no hi ha cap dubte, però dir que és mantenen nomes perque beneficien tan sols a CiU-Abertis-Lacaixa, és faltar a la veritat

        A nivell d’empresa els únics beneficiats son els concesionaris Abertis-Lacaixa,això és absolutament obví, però si és mantenen és per que qui té la capacitat de decidir i d’imposar n’és l’autèntic beneficiat i aquest no és altre que l’estat espanyol què és qui cobra l’impost de societats i la major part de l’IVA què si recapta

        la Generalitat no recapta impostos, els recapta l’estat

        és l’estat qui surt beneficiat pel que cobra i pel que no inverteix en infraestrucures a Catalunya

        altra cosa és que ja fà temps que la propaganda espanyolista ens vol fer creure que com Abertis és catalana els beneficiats només son els governs catalans i un cop més tenen l’habilitat que les seves mentides ens las acabem creient


  25. A mi em sembla que aquest tema és només la punta de l’iceberg d’un de més volada. Sembla que l’objectiu d’una part molt gran de independentisme nacionalista i encantadorament neoliberal, és canalitzar el descontentament i els malestars cap a campanyes que sota un marketing mediàtic demagògic, en el fons estan destinades a no questionar el model de capitalisme… i encara més greu: intentar censurar qualsevol mobilització social que no estigui vehiculada pel nacionalisme identitari o sota un interclassisme que amaga un profund odi a vagues generals, 15M, etc. Has fet molt bé de recordar que aquest problema dels peatges es deu a un saqueig quotidià de les elits catalanes. Però els mites són més potents i més fàcils de digerir. Seria bó que aquesta campanya tingués un contingut social, però també seria massa ingenu empassar-se això.


    • ostres!! Mira que us agrada marejar la perdiu. la cosa és molt senzilla: donat el desenvolupament de Catalunya feien falta autopistes. L’Estat, en comptes de promoure aquest desenvolupament donant-hi suport, no fa res. Les companyies privades catalanes veuen el cel obert: oportunitat de negoci. I aprofitant per arribar a uns acords, absolutament favorables a ells mateixos, per fer el que l’Estat no fa. Resultat: 40 anys pagant autopistes. Doncs ja n’hi ha prou, senyors, les autopistes han de ser públiques. Prou peatges, ja hem pagat prou!!
      El que és gros és que un partit majoritari, votat amb molta ingenuïtat per molts ciutadans catalans perquè ens tregui de la piconadora d’Espanya, s’aliï amb aquestes empreses, afavoreixi que continuïn enriquint-se il·legítimament a costa dels ciutadans de Catalunya, per interessos il·legítims com són els seus propis deutes amb aquestes empreses. No estan a favor del poble sinó d’ells mateixos. I això s’ha de denunciar.

      Ara, posa-li tots aquest adjectius tan rimbonbants.


      • Jo estic d’acord amb el que dius.. És inadmissible que no siguin públics i serveixin per enriquir empreses privades convergents. Jo no parlava d’això. El que no m’empasso és aquells que han dirigit mediaticament tot aquest tema… i que censuren la vaga general o el 15M, ara es presentin com contraris a les elits empressarials catalanes. Hi ha un fons nacionalista en aquest tema. A mi em fa mal, un eslògan com el primer de maig serà novullpagar o no serà; o que els que no han mogut un dit contra les retallades parlin d’espolis a la gent… Ja se que altra gent participa perque està tipa d’Abertis i de Ciu, però no es pot renunciar a analitzar el fons de tot plegat. No crec que les coses siguin tan i tan senzilles a la Catalunya actual amb majoria absoluta convergent. També estic una mica cansat que parlar de capitalisme, elits, nacionalismes, interessos…sigui rimbombant. Que hem de fer, parlar com a suposats éssers postmoderns? Au, va…


        • Quan dius: “El que no m’empasso és aquells que han dirigit mediaticament tot aquest tema… i que censuren la vaga general o el 15M, ara es presentin com contraris a les elits empressarials catalanes. ” Pots especificar a qui et refereixes? D’aquesta manera potser tot plegat resultaria més aclaridor.


    • CHAPEAU!!!


  26. La veritat sobre les autopistes? Hem sembla que ets una mica mentider


  27. Com en sabem de tirar-nos els plats pel cap els catalans! En algo que semblava que estavem dacord, i ja hi hem trobat la manera de donar les culpes a CiU (amb la inestimable ajuda del govern anunciant lo de les multes), i tots a discutir-nos sobre si el Pujol va posar els peatges, i els deutes de CiU amb La Caixa. Ens oblidem que de moment a l’unic partit a qui li han perdonat deutes es al socialista, que els socialistes son els que van indultar a directius del Santander, i que a Ecspanya es deuen estar fregant les mans llegint aquests posts “mira tu, ves que bien nos sale no invertir en Catalunya… Se gastan el dinero ellos para hacer las infrastructuras, y luego se pelean entre ellos, mientras no se dan cuenta que, incluso pagando ellos, tienen 4 veces menos infrastructuras que las que pagamos aquí en Madrid. Sigamos asi que no pillan una, y com siempre acaban culpandose entre ellos, nosotros vamos cobrando de sus impuestos y nos lo gastamos donde nos plazca. Menos allí, claro!”.
    Anem fent així, que arribarem lluny!


    • Home exageres!! Està clar que CIU governava quan es van fer les concessions i que el PSOE les va allargar. Si no tinguéssim els polítics tan ineficients, per no dir coses pitjors, d’altra manera estaríem. Però els hem anat votant i ja és hora que obrim els ulls. Això no és fer el joc a Madrid. Tot el contrari, és camí de la INDEPENDENCIA, aprendre a governar-nos per nosaltres mateixos i no deixar que ens aixiquin més la camisa.
      Per la meva part si tots aquest polítics entenen que al seu dia la van cagar i rectifiquen estaré encantada de celebrar-ho, però, si en contes d’això, es dediquen a amenaçar, doncs, a banda de no fer-los ni punyetero cas i continuar no pagant, els denuncio.


  28. L’article oblida que el director d’ACESA (Abertis) va ser durant uns anys (2004-2008 aproximadament) el germà d’en Narcís Serra i que cobrava un sou superior al milió d’euros anuals. Oblida que….Montserrat Tura que quan era alcaldessa de Mollet volia eliminar el peatge de Mollet (a principis de la dècada dels 2000) però va callar quan va guanyar el tripartit i els diners dels peatge de Mollet anaven a la Generalitat d’en Maragall….el PSC com tot l”establisment autonomista ha xupat d’Abertis…com Macià Alavedra…Roca i Junyent…etc…


  29. Abertis sempre revent favors de l’establishment autonomista..http://elpais.com/diario/2000/05/04/economia/957391214_850215.html


  30. Con la cantidad de ministros de industria catalanes que han habido y que ninguno haya sido capaz de preocuparse por Catalunya. No es España, son los políticos catalanes los que han llevado a Catalunya a la ruina. ¿Como es posible que otros políticos de menos pelo consigan más? ¿Cómo es posible que a otros se les conceda más que a políticos de alto nivel como Artur Más? ¿Son unos inútiles? Yo estoy harto de toda esta tomadura de pelo de España vs Catalunya. Luego resulta que en Madrid tenemos a los de la Trinca, Buenafuente y cientos de catalanes trabajando y haciendo negocios sin problemas… en fin, posiblemente los catalanes seamos los mas tontos de España, creyendo que somos los más listos, los mejores… así nos va.


    • Noi, em sap greu haver-ho de dir, però tens raó, tenim uns polítics de merda. S’omplen la boca, però, ni quan a ells els interessa són capaços de defensar-nos, ja no diguem quan és com en aquest cas, que va en contra dels seus interessos, que passen per estar bé amb la Caixa perquè és qui els financia.


  31. Deixeu-vos de conspiracions , les coses son molt mes LOGIQUES. Abertis, Acesa o Casa Garcia de Palafolls es fà carrec de les autopistes perque hi hà hagut un polític català que els hi va vendre a bon preu. Digueu CiU, PSC, ERC, el que os faci mes rabia o tots plegats, peró la questió es que som nosaltres mateixos que ens desfem de la seva gestió ( Els unics que ho podiem fer. Si si, una mafia, peró el cas es que ho propicien els nostres mateixos polítics ). Arribats aquest punt, algú es pensa que les empreses entenen de nacionalismes o sentiments patris ?? Ells sencillament fan lo que saben fer, !! calés ¡¡. I punt.

    El problema nostre es saber qui i perqué es va traspasar la gestió i la propietat de les nostres autopistes. Es clar que ens diran que gracies a aquests traspassos es varen poder mantenir alguns serveis o que es va poder construir alguna altra infraestructure, etc etc i bla bla, peró el cas es que han estat els nostres polítics els que han conseguit que avui un des de Madrit pugui “xulejar-nos” amb paraules tan despectives com que les autopistes catalanes paguin el déficit de les madrilenyes. I es quedi tan ampla. Tot lo que passa a Catalunya es culpa nostra, dels nostres polítics, que son tots uns venuts. I si, Madrit riu.

    L’honorabilitat dels nostres polítics queda clar cada setmana que Madrit ens dona pel sac i aqui ens limitem a mostrar-nos ofesos i res mes. Uns putxinelis. Perque els nostres polítics son uns venuts, i ens els tenen ben calats.


  32. Estimat Arqueòleg
    Agraeixo que destapis la connexió Avertis-CIU,però es nota massa que el teu article està fet des del punt de vista de determinat partit polític.

    No es cert que les autopistes les crees totes la generalitat, de fet AP7 y AP2 son de titularitat nacional.

    L’AP7 fou construïda en el seu tram França Tarragona entre 1968 i 1975 pel regim franquista.

    L’AP27 fou construïda entre 1974 i 1979 projectada en les acaballes del franquisme..

    , C16, C32 i C33 son de titularitat de la generalitat construïdes en l’apoca Pujol.
    Es cert que durant el govern Pujol no es va fer res per a rescatar cap Autopista i es van allargar concessions, però tampoc es va fer durant els governs de PSC+ERC+IV.


    • No havia vist que ja dius que l’AP7 i l?’P2 son estatals, pero el teu punt 1 “Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.” confont.

      Si totes les Autopistes son de la Caxa, el que hauriem de fer els partits que estan en contre dels peatges es una campanya contra la caixa, incentivant a teure els diners d’aquesta entitat ¿o es que potser CIU no es l’únic partit que te interessos a la caixa?
      A veure si s’atreveixen.


    • L´autopista Mataró-Barcelona, la més antiga d´Espanya es va començar a construir l´any 69 en ple franquisme.


  33. Absolutament d’acord en que la puta màfia convergent llepaculs dels poderosos son el culpable número 1!

    Ara… en mans dels bancs està CiU… i tots els altres, fins i tot la patuleia merdosa que s’ha venut els ideals d’ICV


  34. Com sempre s’ha dit, una bufetada a temps soluciona molt problemes en un futur. Per molt que protestem, per molt que cridem, mai ens faràn cas… sempre estarem “putejats” pels governs, sobretot pel govern espanyol.
    Hem de dir prou!! Això ja s’ha acabat!! I sap molt greu dir-ho, però la millor manera de que et fassin cas és seguir la pauta del Pais Vasc… el qui roba, que només robi una vegada, el qui estafi, que només ho fassi una vegada.
    Es sol dir que la violencia no porta enlloc, però moltes vegades és la manera de que et fassin cas, i sinó només heu de mirar el pais vasc, tanta lluita per la seva llibertat a servit per alguna cosa… però ells no només protestaven, sinó que també passaven a l’acció en el moment que calia. Això és el que necessita Catalunya, que passem a l’acció!


  35. https://glamboy69.wordpress.com/2012/04/28/novullpagar-la-veritat-sobre-les-autopistes-de-ciu-abertis/
    Hi ha moltes inexactituds en aquest pamflet ! Les autopistes de Catalunya es van fer en temps de Franco, Jordi Pujol no era pas President ! Si que Jordi Pujol va fer llavors (any 70) moltes accions per que els bancs (principalment La Caixa) paguessin la construcció de les autopistes necessaries per a Catalunya, amb fons propis. Franco no ho volia, volia autopistes primer a Madrid, però el Banc Mundial va pressionar també a Franco per que es fes l’autopista del Mediterrani (pel boom de turistes, principalment) i finalment Franco va donar la concessió i les expropiacions a Acesa (La Caixa) i Acesa va construir BCN-Girona i BCN-Mataró, amb peatge. Les prolongacions del període de peatge inicial (20 anys) van ser fetes pel govern d’España (després de Franco) sempre a canvi de que la concessionària pagués l’import d’alguna obra pública que Madrid no volia pagar (com les Rondes de Barcelona el 92, que les va pagar Acesa). Ara hi tornem a ser: la concessionària actual Abertis (21%: de La Caixa, el % restant: de Florentino Perez i constructores i bancs espanyols) s’ha ofert al govern d’España a fer-se càrrec del dèficit de les autopistes de pagament de les rodalies de Madrid, molt deficitàries, a canvi de que el govern d’España li aprovi, una vegada més, la prolongació de les concessions (encara no està acordat això) i pugui continuar fent el negoci dels peatges a Catalunya, molts anys després de la seva concessió inicial.
    (això ho he escrit jo. Joan Esteve)


    • Siusplau, llegeix l’article sencer abans de criticar! Que les 1eres autopistes les va fer Franco ho diu clarament al 1r punt!


      • No les va fer Franco !, Franco va permetre que la iniciativa privada catalana les fes ! M’he equivocat en dir que les havia pagat La Caixa, les va pagar principalment Banca Catalana (amb Jordi Pujol), amb un préstec del Chase Manhattan Bank: http://www.media.cat/wp-content/uploads/2011/06/Anuari_MEDIACAT.pdf
        Insisteixo: el text inicial d’aquest blog té totes les característiques d’un pamflet i conté moltes inexactituds i dona la impressió que totes elles amb una finalitat premeditada: desprestigiar les accions de les persones que han fet molt per a reviscolar Catalunya de les cendres de la guerra de Franco. Dona la impressió que qui ho ha escrit té unes finalitats polítiques ben definides per a ajudar a culminar la destrucció del nostre país que va fer Franco i que ara continua fent la “democràcia española”. O pot ser és només un cas innocent d’auto-odi ?


        • Quanta tonteria junta! Criticar a la dreta convergent no és atacar Catalunya, bàsicament pq CIU NO és Catalunya, per molt que la dreta barretinaire us ho hagi fet creure a quatre babaus, que manteniu a aquesta púrria al Govern


  36. Els politic no se en quin mon viuent, pero es sugur que al nostre no, es una vergonya els politics que tenim i com es van colocan,,amiguest i socis, es distribueixen les butaques del nostres gobernans.

    Isabel


  37. […] Autor: Reflexions d’un arqueòleg glamurós […]


  38. Retrets i picabaralles entre partits… El pa de cada dia.
    Mentres, ara sembla que haurem de sufragar els costos de les autopistes de Madrid, a part d’haver hagut de pagar les nostres per la sempre baixa inversió en infraestructures que fa l’estat. Cornuts i pagar el veure. N’estem tant a ocostumats que ja ni ens n’adonem..
    Que si ciu, que si psc, que si icv, que si el dimoni de La Caixa….
    Prevaricació n’hi ha a tot arreu, però drenatges com el que fa l’estat a Catalunya pocs en trobarem per Europa.


  39. Aquest article fa realment FASTIC. I tu ets català? La Caixa només te un 21% d’Abertis, tot lo demés es completament sensacionalista, només per crear crispació entre nosaltres. Els espanyols es deuen estar partint el cul.


    • Jo soc d’esquerres i anticonvergent, després català! 🙂
      Criticar la corrupció de la dreta barretinaire que governa la Generalitat no és ser espanyolista!
      Tu deus ser dels babaus que es va manifestar en contra de que imputessin a Pujol pel cas Banca Catalana, no?


    • Els espanyols prou tenen amb treballar, pagarimpostos i gastar els 4 xavos que li queden… com nosaltres… No siguem wiki babaus i apuntem be les armes.. Aixo es opressio de classe i forma part d’ una guerra de classes, que els altres fa anys que son conscients i nosaltres ara just comencem a entendre..

      No tots per aixo… Encara n’ hi han que es despisten amb mocadors de colors…


  40. […] Resumen general […]


  41. U tinc clarisim novullpagar i a mes e tancat els comptes que tenia a la Caixa.


  42. Ens han fet creure que això dels peatges és una cosa que paguem els “catalans” i s’ho embutxaca “Madrid”. Però la realitat és que els diners dels peatges van a parar a una empresa privada.

    I tampoc no som els catalans els qui ho paguem, sinó els usuaris de les autopistes, siguin d’on siguin, vinguin d’on vinguin i vagin on vagin.

    Per exemple, els transports de mercaderies a llargues distàncies que han de circular per les autopistes per raons logístiques són els principals contribuents dels peatges. I després els transportistes ho carreugen als clients en el preu del transport, que repercuteix en el preu final del producte.

    Una de les raons per suprimir els peatges és que això es notaria en una baixada de l’IPC, i tots en sortiríem beneficiats. Almenys en teoria.


  43. […] CIU Y SUS AMIGOS (ABERTIS Y LA CAIXA, ¿QUIENES SI NO?) Los peajes de Cataluña son de creación y titularidad autonómica (no estatal); es la Generalitat quien las crea, su titular, y quien determina el precio del peaje… y todo gracias a Jordi Pujol… (aquí una guia legal para no pagar sus peajes). Más información:  http://translate.google.com/translate?hl=es&sl=auto&tl=es&u=http%3A%2F%2Fglamboy69.wordp… […]


  44. O sigui que qualsevol mala gestió, corrupció, amiguisme, etc realitzat a Catalunya, com que té molts nombres d’involucrar a empreses vinculades a CIU (que ha manat durant els darrers anys a Catalunya), demostra que l’actitut del votant nacionalista és la causa d’aquests mals. No acabariem mai, doncs. És com dir que tot el que està mal fet a Espanya (com que segur que tindrà alguna relació amb alguns dels 2 partits majoritaris Espanyols, fortament nacionalistes) és per culpa de la mentalitat tancada i “aldeana” dels nacionalistes espanyols (la gran majoria, per cert).


  45. […] la gent comença a fer acutacions d’activisme com el cas de NO VULL PAGAR, que potser ja seria hora que ho fessim tothom, sobretot ara que ja coneixem que durant 30 anys hem […]


  46. […] background-position: 50% 0px ; background-color:#222222; background-repeat : no-repeat; } glamboy69.wordpress.com – Today, 6:34 […]


  47. […] on glamboy69.wordpress.com Share this:StumbleUponDiggRedditLike this:LikeBe the first to like this […]


  48. Però que coi fem que no prenem exemple d’argentina o de veneçuela? expropiem les empreses abertis, la caixa i totes les que ens xuclen la sang cada dia, i passarem de tenir una colla de lladres movent els fils a oblidar-nos de les retallades, de madrid, i de la mare que els va parir a tots junts…


  49. No puc confirmar l’autenticitat d’això http://www.abertis.com/dyndata/14122007_presidenciaabertislogistica.pdf Però de confirmar-se ja teniu més “munició” per recolzar la denúncia de l’arqueòleg !


  50. Avui jo ja he fet una quants NO VULL PAGAR als peatges !
    (amb l’estelada ben gran volieant sobre el capó ! No fos cas que la feina feta despres l’aprofitessin aquests “catalans” que posen la bandera española al seu blog o be l’aprofitessin “Ciutadanos-Ciutadans” que ara també n’intenten treure benefici pels seus objectius destructors.

    Per avui ja he complert!

    EXCESSOS COM AQUESTS TAMBÉ HAN PORTAT LA REVOLTA DELS PEATGES:

    Un conveni de l’ex Conseller Nadal atorga 35 milions a ABERTIS

    L’ampliació de l’autopista del Maresme li costarà a la Generalitat milions d’euros, que acabaran a les butxaques d’ABERTIS

    El conveni signat pel Conseller Joaquim Nadal i ABERTIS per ampliar l’autopista del Maresme per damunt del riu Tordera garantia a la concessionària compensacions en cas de reducció del pas de cotxes. Segons publica ABERTIS (pagina 7 del document, part inferior) el conveni li representa per l’any 2011 uns ingressos addicionals de 35 milions d’euros. Fins al final de la concessió la xifra pot ser espectacular. Recordem que aquest conveni és semblant al que va signar el Ministeri de Foment per l’ampliació de l’AP-7 amb un cost de 2.000 milions

    Un cop més es demostra que las grans corporacions acaben guanyat la partida als governs, o tenen més informació o millors advocats, o els governants dormen a la palla, perquè sinó no s’entén com és poden signar convenis tants costosos per l’erari públic. Seria de justícia que els seus responsables polítics demanessin disculpes, o encaixessin el cost dels seus errors.

    Joaquin Nadal va fer un article al diari el Punt-Avui “el greuge incessant” on tant sols recordava el conveni entre l’Estat i Abertis, però amagava el conveni que ell com a conseller va signar a l’any 2009 per ampliar l’autopista del Maresme, malgrat que en aquell moment ja es començava a saber el resultat negatiu del conveni de l’AP-7, recordem que a l’any 2008 el saldo de compensació de Foment a ABERTIS ja va ser de més de 50M€. Avui ja sabem que aquell conveni ens costarà molts milions, de moment 35 milions d’euros en un any. Mentrestant el PSC és contrari al #novullpagar

    Joan Esteve


  51. OLE BIEN DICHO…..


  52. Estic encantadíssima amb el “no vull pagar” em costa cada dia una pasta per no mes anar de Sant Llorenç d’Hortons a Sant Just, tant de bo s’acabi amb el peatge, pero el que mes m’agrada d’aquesta protesta es que a res que se cavil.li una mica t’ha n’adones de que el tir els està sortint per la culata als organitzadors:

    La protesta va començar com “no vull que espanya em robi mes” i el que s’està posant de manifest es que els lladres els tenim a la Generalitat i la casta política catalana que van permetre a ABERTIS uns convenis abusius a canvi del finançament irregular i el tracta de favor amb la CAIXA que tant CiU como PSC, ERC, ICV am tingut i tenen.

    Claríssim!! i ara que tindrem que dir?? ELS CATALANISTES ENS ROBAN ALS CATALANS!!

    De la mateixa manera es podria pensar que si aquí no n’hi ha un desdoblament d’autovies es per que a ABERTIS-LA CAIXA no l’interessa i es clar, els partits corruptes i sotmesos han de obeir i així passen coses tant estranyes com el 4º cinturó que n’hi ha cinturó ni les peles que estaven destinades a la seva realització. …. Au vinga!! Colla de garrulets, seguiu cridant com micos. LA CULPA ES D’ESPANYA” “ESPANYA ENS ROBA!!

    “Representants de erc tampoc volen pagar”
    Quina colla de farsants, com si abans paguessin alguna cossa,

    Aquí podem veure “EL ESPOLI QUE PATEIX” un dels seus companys i per que serveis el patriotisme.

    “Ernest Benac es jubila als 51 anys.
    -Gaudirà una pensió de 78.000 euros.
    -També té un sou de 104.000 euros els pròxims quatre anys”

    Alguns dels seus companys protestarà per l’abús i descriminatori amb la resta decatalans, de aquest gran patriota? o callaran lo mateix que l’ha fet amb ABERTIS-LA CAIXA?


  53. Es igual qui sigui, tots son lladres i novullpagar mes perque els que ja son rics es reparteixin el padtís i s’omplin les butxaques.

    Lo que no se es a on tindrem d’arrivar per què ens facin cas, si al final sempre es riuen de nosaltres…


    • Molta gent comenta si les autopistes són catalanes, espanyoles, etc. Realment importa la nacionalitat de l’empressa?
      A mi personalment tant em dóna que em robi un de Madrid com un de Barcelona o de Budapest. Les autopistes estan més que amortitzades i trobo que hauríen de ser públiques. En això (o en pagar molt menys) estem la majoria d’acord. Llavors, per què ens llencem pedres contra nosaltres mateixos?

      Estaria bé que no caiguessim en les divisions partidistes, ja que tots els partits que poden es beneficíen o s’han beneficiat de la cessió dels consorcis a empreses privades. Més que els nostres polítics jo diria que són els seus…

      Ja n’hi ha prou de que tot ho paguem els que menys tenim (al país que sigui…) . El poble sempre ha estat explotat per uns o altres. Ara estem explotats per uns i altres!

      Pels privilegis d’uns pocs “no vull pagar”!


  54. Això no desvirtua la protesta ni molt menys, però no li donem la culpa a Madrid quan en aquest cas no la te. Soc independentiste, però no m’agrada que hem prenguin el pel, i CIU la veritat es que m’ha deixat sense cap pel.


  55. […] d’un arqueòleg glamurós La ploma més àcida de la xarxa « #novullpagar: La veritat sobre les autopistes de CIU-ABERTIS Nou èxit blogger: La veritat com a acte revolucionari maig 2, […]


  56. Segurament Salvador Alemany és la cara visible d’Abertis. Seria bo, coneixer les cares ocultes i indirectes d’aquesta empresa amb tant beneficis. Segur que elguna ens sonaria bastant. Roger


  57. Ho sento, però aquest article és poc rigurós i crec que en comptes d’informar, busca desinformar (no sé si per motius ideològics o identitaris).
    La qüestió ens podran caure pitjor o millor els Pujol, Mas i companyia, però la responsabilitat de CIU en el històric major pes dels peatges a Catalunya és més que limitada i força condicionada per les polítiques d’infraestructures dels diferents Ministeris de Foment (tan del PSOE, com del PP), al cap baix, els principals responsables d’aquesta situación pesi a qui li pesi.
    Tenim que partir com a premisa que, segons l’Institut Nacional d’Estadísitca, dels 690 Km d’autopises de peatge que hi havien a Catalunya al 2009 (els mateixos que hi han ara), 493 (el 71,5 % del traçat) corresponen a autopistes de titularitat estatal (gestionades per la concessionària Abertis, antiga Acesa).
    A més a més, a aquests 493 Km caldria sumar 43 Km més: els 25 Km corresponents a les autopistes C-33 (l’antiga A-17 que empalmava a Montmeló amb l’AP-7) i el tram Montgat- Mataró de l’actual C-32 (l’antiga A-19, l’autopista de peatge més antiga d’Espanya) de 17, 9 Km. Unes vies que foren traspassades a la Generalitat al 1995 en virtut del Reial Decret 902/1995,de 2 de juny i que també son gestionades per Abertis.
    Això no es cap detall sense importància, perqué em de tindre en compte que el primer perllongament de concession d’explotació d’autopistes que hi va haver a Catalunya va ser al 1990 (http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/1990/12/01/pagina-23/33453476/pdf.html), quan el Minsiterio va acordar amb Acesa perlongar 11 anys la concessió a canvi de construir el tercer carril en el tram Barcelona -Maçanet de l’A-17 i l’A-7 (les actuals C-33 i AP-7) i en el tram Montgat-Mataró de l’A-19 (l’actual C-32), a més de construir el perllongament d’aquesta darrera autopista fins a Palafolls. Uns perllongaments de concessió que CIU va aceptar a contracor al 1990 i que va tindre que respectar (com a drets adquirits de l’empresa) en traspasar a la Generalitat la titularitat de la C-33 i la C-32.
    El segón perllongament de concessions d’Acesa (l’actual Abertis) data de 1998, quan el govern del PP acordà amb la concessionària perllongar 5 anys més l’explotació (retrassant llur venciment al 2021, enlloc del 2016) a canvi d’aplicar peatges tous per a residents. En aquest acord, però, si que va estar representada la Generalitat (http://elpais.com/diario/1998/09/04/economia/904860011_850215.html) com administració titular de dues de les vies gestionades per Acesa.


    • siguis del partit q siguis aixo son interesos tan si vols com si no ho vols. ho no hi ha uns senyos q gracies a q unes carreteres mes q pagades es fan mes rics del q son , i no es cert q aquets mateixos tenen interesos tant a caixes com a la sanitat doncs aixo es aixi jo et perdo un prestam a canvi de una retallada de sanitat q em donara uns clients en la mutua… adeslas justamet comprada quan ciu va entra al goberna. Q inocents i Tontos q som no??


  58. […] on glamboy69.wordpress.com Share this:TwitterFacebookTumblrMe gusta:Me gustaSé el primero en decir que te gusta esta […]


  59. […] Fuente: https://glamboy69.wordpress.com/2012/…e-ciu-abertis/ ((en catalán)) […]


  60. Al Salvador Alemany aquest ara l’han posat de president del Consell Social de la Universitat de Barcelona, “l’òrgan de participació de la societat en la Universitat” i que en principi representa els interessos socials. L’exconseller d’economia Francesc Homs el 2007 el van posar de president d’Abertis Logística. Quina merda de caciquisme que tenim.


  61. Els números estan falsificats clarament. Els cost de construcció posats no tenen aquests costos. Si us plau, digues d’on has tret aquestes dades, doncs si haig de creurem els valors estimats mitjos que trobo en la wikipedia:

    http://es.wikipedia.org/wiki/Autov%C3%ADa

    Em surt literalment uns valors molt més grans:

    Montgat-Mataró 108
    Mataró-Palafolls 162
    Barcelona-Montmeló 72
    Granollers-La Jonquera 738
    Molins de Rei-Martorell 78
    Martorell-Tarragona 450

    Sincerament. Em sembla emblemàtic que els valors són inventats amb granollers la jonquera. Algu pensa que més de 100km d’autopista valen, segons el de l’article, només 68,5 milions? Vamos, és que, segons l’article, costa mes de mataro a palafolls que de granollers a la jonquera. I QUÈ MÉS!


    • Que consti que, a més segons la wiki, lo de 6 milions per quilòmetre es en casos normals. Si es fan pons o tunels evidentment, s’inflarà la cosa fijo.


    • D’oh, l’he cagat, he calculat 6 milions per quilòmetre i eren 16 XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD. Bueno, els valors són mooooooooolt més grans. Si faig la conversió altre cop surt que:

      Montgat-Mataró 288
      Mataró-Palafolls 432
      Barcelona-Montmeló 192
      Granollers-La Jonquera 1938
      Molins de Rei-Martorell 208
      Martorell-Tarragona 1200


  62. Última vomitada d’en Víctor Alexandre a l’E-notícies:

    http://opinio.e-noticies.cat/la-punteta/la-doble-victoria-del-no-vull-pagar-64199.html#ancla_list_comen

    A veure si algú és capaç de trobar-hi la paraula “Abertis”.


    • No, en canvi es passa tot l’article criticant a UGT i CCOO com si els sindicats tinguessin algo a veure en aquetsa conxorxa de corrupteles convergents! Estan malalts aquests etnicistes


      • El que passa és que tan UGT com CCOO s’han posicionat en contra de la campanya #novullpagar amb l’argument de defensar els treballadors d’autopistes. Per això penso que és molt important no crear enfrontaments amb aquest col·lectiu de treballadors. I s’ha treballar molt seriosament amb els sindicats, perquè ja és hora que entenguin que els primers interessats en la independència són els treballadors, perquè són els que més pateixen les conseqüències de l’expoli fiscal.


  63. Durante mas de 10 años e sido militante de CIU, He trabajado,colaborado,organizado excursiones,fiestas ect.ect.
    Ahora de verdad me siento tan Estafado y decepcionado, que se me cae la cara de verguenza, cuando mis vecinos me señalan con el dedo y me dicen, conque teniamos que votar a CIU, maldita la hora que te hice caso, y con toda la razón.


  64. Molt interessant i molta veritat! No m’he llegit tots els comentaris, n’hi ha massa, però em sembla veure, així per sobre, una consonància pel que fa al fet que en realitat els peatges no són cosa de Madrid. Jo això ja fa temps que ho sabia, per això quan vaig veure això del #novullpagar de seguida em vaig “espantar” per la hipocresia i el poc coneixement polític i, el que és pitjor, per ser un discurs perpetrat i preparat per CiU.
    També he llegit que això no desvirtua la protesta. Doncs jo penso que sí, en part, però d’entrada ja remarco que que la desvirtuï no vol dir que no sigui una protesta amb raó. La desvirtua perquè l’element orginari i legitimador era el propi de Convergència, tot i que sortir del ciutadà de peu: Catalunya no té diners, tenim espoli fiscal, els catalans ho hem de pagar tot, és injust respecte d’Espanya, Madrid sempre ens roba. Així, si la base legitimadora no és real, la protesta no pot tenir els mateixos objectius, per tant està desvirtuada. A més, a sobre, l’apropiació que s’ha fet d’aquesta pràctica per part dels partits també corrompen una mica la protesta, i justament la corrompen pel discrus originari que ha justificat la protesta. Només cal veure sobretot com se n’ha aprofitat SI i com CiU des del mateix govern, de boca del conseller Puig, té la barra de dir que entén els ciutadans però no enviarà Mossos.
    La protesta la trobo legítima i adequada, però no pels motius plantejats ni per les opinions nacionalistes exacerbades que la sustenten. Sinó perquè, d’entrada, ningú no huaria de pagar forçosament peatges, perquè aquests diners no van en mans públiques (llavors encara es podria entendre una mica) sinó privades, i perquè el tracte i els acords existents entre l’empresa, el banc i el partit (cda cop més freqüents en aquesta “democràcia”) és fastigós. La defensa legal que es proclama dient que el conductor no està obligat a pagar, també em sembla adequada i no pas esbiaxada (però de fet encara m’ho he d’estudiar més, i segurament jo també n’escriuré al meu bloc), almenys la base ideològica que el conductor té llibertat i una empresa no pot en cap cas coartar la llibertat d’un ciutadà de peu, no el pot retenir al peatge; per això no trono bé que la policia es dediqui a perseguir pel benefici d’una empresa privada els conductors que no volen pagar.


  65. […] Reflexiones de  un arqueologo glamuroso Esta entrada fue publicada en Cat 00. Guarda el enlace permanente. ← Monsanto mata a 7 […]


  66. fachas de mierda! Todo el mundo sabe que catalunya tuvo que construir sus propias autopistas porque los sucesivos gobiernos españoles sólo construian carreteras y autovías (estupendas, como verdaderas autopistas, pero no de pago) en el resto de espanya…


    • Independentistes que escriuen en espanyol? Cosas veredes…


      • sí, soy independentista y escribo en español y en català, on és el problema?


        • No n’hi ha cap. Ho aplaudeixo. Endavant company!!


  67. […] ABERTIS, l’empresa que cobra tots els peatges a Catalunya, augmenta el 2011 un 8% els seus beneficis fins als 720 milions d’euros, al mateix temps que […]


  68. Bien, escribo en castellano parar que se enteren los nazionalistas españoles, parto de la base que me la sudan las banderas y los colores puesto que bastante tengo con tirar en el dia a dia,.No se trata de banderas paises o tendencias políticas, lo cierto es que una casta elitista se está lucrando de nuestra esclavitud en todo el planeta dominado por unos cuantos bancos y transnacinales con el órgano político como marionetas, pasa en EE.UU., Europa, España, Catalunya y no hay un solo pais donde la mafia del BM, FMI,BCE u otras organizaciones mafiosas estén controlando los recursos y expoliando a los ciudadanos a cambio de privatizaciones y el esclavismo perpetuo a través de créditos que someten las voluntades de las personas, los votantes del PP no deben tocar las campanas pués no se libran y no es extraño que tras las privatizaciones de la sanidad y educación que se están ejerciendo las empresas beneficiarias pertenezcan a familiares de sus queridos políticos, que en los consejos de Bancos y cajas, Telefonica,Gas Natural,Endesa,Repsol y otras empresas como red de aguas públicas, RENFE, y demás redes de infraestructuras públicas tengan a nuestros queridos expolíticos de un signo u otro de una bandera u otra sentaditos. No es una guerra de banderas es la guerra interminable de la historia “la guerra de clases” o despertamos de una vez o nuestros descendientes pagarán las consecuencias de nuestra estupidez colectiva, es hora de un cambio de mentalidad a favor de la humanidad y contra la élite esclavista que impera en la tierra, nos toca cambiar la historia o sucumbir a los planes del Nuevo Orden Mundial. OIs toca decidir que es lo que quereis.


    • Molt bé, Sergi, Tens raó, però per això decideixo Independència. Els paissos petits són més fàcils de controlar i fer polítiques més properes a la gent. I, si no, mira els exemples: Islàndia, posem per cas.


      • A Islàndia es fa política propera a la gent pq governa l’esquerra ecosocialista!
        Altres estats petits com Andorra, Mónaco, Liechestein o San Marino, van en línies força diferents.

        El problema no és la mida del territori, sinó la ideologia del seu govern.


  69. Només una apreciació:

    “Excepte els de les AP7 y AP2, que es van construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de titularitat estatal,”

    L’AP7 i l’AP2 són ni més ni menys que les autopistes troncals que comuniquen el país de punta a punta… quasi res!

    La resta d’autopistes no crec que juntes arribin a fer ni de conya la meitat de l’AP7.


  70. […] ineptitud negociadora. En Cataluña, echar la culpa a España con los peajes de las autopistas, cuando es el propio partido nacionalista mayoritario el que recibe comisiones de las empresas conces…, en Cataluña la izquierda no es universalista, es nacionalista, racista, clasista y echa una mano […]


  71. por fin alguien lo explica bien. GRACIAS.


  72. Comentari censurat per SPAM


  73. Seguimos con el victimismo catalan, que buenos reditos ha dado a cataluña. Seguimos llorando por que somos victimas de Madrid. Pero en Cataluña nadie se acuerda del 3% de financiación de ciu, de que le acuso Montilla a Mas. Nadie se acuerda del expolio al Palau de la Musica, en tiempos de J. Pujol. Y en cima quieren una hacienda propia, para chupar más del bote. ¡¡¡Este pais no lo arregla ni José María el Tempranillo, famoso bandolero de Sierra Morena!!!


    • “Nadie se acuerda del expolio al Palau de la Musica, en tiempos de J. Pujol.”

      Perdona bonita, habla por ti! En la izquierda tenemos presente hasta el último centavo que ha robado esta banda mafiosa burgesa llamada CIU.
      Y esto no tiene nada que ver con un finaciamiento más justo, que los hospitales y escuelas en bancarrota no tienen la culpa del cancer covergente.


  74. […] Hi ha un darrer element que també és tema de la meva reflexió d’avui: adonem-nos que qui inicia el procediment de denúncia és Abertis o Autema, les empreses concessionàries. El sentit de la seva denúnica no és com una que podria fer la policia contra l’ordre públic, sinó simplement que no ha obtingut aquells diners que ella voldria tenir (per aquell motiu que es creuen que són les senyores de les autopistes i de tot allò que hi circuli). Les denúncies, doncs, les fan les concessionàries i les envien a SCT, que és qui realment interposa les denúncies en base a quelcom no tipificable. Això vol dir que el SCT, l’administració pública, respon a les accions d’unes empreses privades i acaba presentant una denúncia que es pretén entendre en uns codis civils generals, diguem-ho així, davant d’una situació que no és altra que negar-se individualment a pagar en privat. El govern també mostra la seva característica actitud hipòcrita davant de la situació. Resulta que “entén” els conductors, però tanmateix inicia aquesta campanya prou àmplia per multar els insubmisos i, ara, enviarà els Mossos per assegurar-se que ningú no obstaculitzi la circulació. Aquest darrer motiu té més fonament legal, sens dubte, però no deixa igualment de demostrar el servilisme que lliga el govern amb les empreses concessionàries. De la mateixa manera, la seva actitud ens demostra l’interès que obté de fer-se passar per independentista, quan en realitat el que vol és el diners que obté del negoci dels peatges, quelcom que, tal com va explicar ben simplement i clarament l’Arqueòleg Glamurós. […]


  75. […] 2) LA MUNTANYA RUSSA DELS PEATGES D’ABERTIS:  Que millor que pagar un peatge cap per avall, en mig d’un revol de 180º, per descobrir com CIU es lucra irregularment a costa dels nostres conductors? […]


  76. Ja sabía jo que els peatges eren cosa del pal de paller Pujol i CIA. Sabía que la Geberalitat hi va estar implicada, pero no tots aquestos detalls. Deixa’m dir.te una cosa: Encara recordo la concessiò i construcciò de l’autopista Terrassa-Manresa, total uns pocs quilòmetres amb una despesa exorbitant. Es una vía perillosa i plena de curves on han mort centenars de conductors, ja que hom veu que hi manca visibilitat. ¿Quina mena d’autopista es aquesta? I a sobre de pagament. Com diem en castellà,”para tal viaje no hacían falta tales alforjas”.


  77. […] parlem de peatges, el gran greuge comparatiu que pateix Catalunya, però que tots els governs catalans s’han entestat en expandir i consolidar. L’exemple més evident va ser l’esmena presentada per CiU per a ‘salvar’ […]


  78. The author of these article is a count! All Spain should be a full of tolls. Catalonia did it good but the other comunitis… “finance it with public debt”… bull shit. That’s why now you’re conutry (rich) is beeing fucket by the markets.
    Enjoy your huge Spanish crisis and thing. I hope that in the future, when you’re country start growing, you’ll change you’re mind and will build more trolls!!
    Regards from an student of civil engineering in Prague 🙂


  79. Y nada! Que no se quieren enterar! País!


  80. […] Más detalles en https://glamboy69.wordpress.com/2012/04/28/novullpagar-la-veritat-sobre-les-autopistes-de-ciu-abertis… […]


  81. Si este articulo, su contenido es cierto esto ya es EL GRAN CIRCO DE MAGOS E ILUSIONISTAS que siguen con sus funciones gracias a un publico totalmente entregado sabiendo que los engañan los ilusionistas.


  82. […] sinó de la viralitat de les xarxes socials. Es a dir: dels 29.000 lectors que va tenir el meu article sobre la relació entre CIU i les autopistes d’Abertis, el 99,99% no ha llegit ni llegirà cap altre post ni els interessa remotament saber qui […]


  83. […] El uso de la autopista de peaje AP-2 se hace imprescindible, a mayor gloria de la empresa a la que la Generalitat renovó la concesión cuando caducó a principios del siglo XXI. El estado de nuestras vías de comunicación es mucho […]


  84. M’estimo més fer forta l’economia catalana (incloses les empreses catalanes) que l’espanyola. Hauríeu de tenir en compte que la poderosa i omnipresent acció dels poders fàctics espanyols asfixien Catalunya en tots els fronts. D’acord a pagar: NO. Però, què us penseu? El poder és el poder. Milions de vegades ens hem d’estimar més el poder català que l’espanyol. El poder català no ofega els espanyols/el poder espanyol ofega els catalans. No hi ha simetria. El diari El Punt/Avui, és un diari català. Visca la premsa en català! Què voleu? que desapareixi? Com us penseu que viuen els casposos diaris espanyols de Madrid? Doncs també dels diners que Madrid furta als catalans i ens insulten cada dia.


    • No, si ja deia jo que el nacionalisme es droga dura. O sigui que si etr roben de fora de Catalunya, es pitjor, no? Que has pres?
      Estic fart de beure, menjar i tragar nacionalisme de salvapatries dia si i dia tambè, vingui de Madrid, d`Alcoi, o del pati de la meva casa. El teu raonament es com un dogma de fè religiosa.


    • Tu deus pagar molt a gust els 2 euros que val el bitllet d`1 zona del transport metropolità. Potser prefereixes que et retallin des de Barcelona… saps que si tens un atac de cor a Terrassa ja no t`atenen als hospitals de la ciutat en cap de setmana i t`han de portar a Barcelona??? UN ATAC DE COR!!! Obra i gracia de les retallades de polítics ben nostrats.

      De quin poder parles? Ets en Millet o en Prenafeta?

      XXXXDDDD


  85. […] 1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal. El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la General…  […]


  86. Esta es la cruda realidad. Los peajes suponen un inmenso negocio para CIU, hay provincias como Cádiz que viven cerradas y sin capacidad de competir por los tremendos peajes de los que CIU saca dinero mediante Abertis y siempre con la complacencia del gobierno estatal. Resulta que en el juego Estado-Cataluña, son los partidos políticos los que sacan el beneficio y los ciudadanos los que nos peleamos por tonterías como el ser independientes. Soy catalán y español, o viceversa. Además, creo que todos los ineptos que entran aquí para meterse con Cataluña son realmente pro-independentistas que quieren caldear el ambiente para tensar las relaciones. Visca Catalunya, Visca Espanya. Barcelona capital de Espanya!!!.


  87. […] I tampoc vull negar que certes excepcions que ens toca viure (com ara els famosos peatges) són inexcusables -tot i que en la majoria dels casos la Generalitat dista molt d’estar lliure de culpa. […]


  88. […] las autopistas mientras que en tu territorio hay un peaje cada pocos kilómetros. Y, sin embargo, tus autopistas tienen mucho que callar. Sobre todo, cuando en otras zonas hemos empezado a tener ese tipo de vías hace no demasiado […]


  89. […] […]


  90. És una pena que tinguis una visió tan simplista del tema. Si la Generalitat ha tingut que fer concessions d’autopistes de peatge és precisament per la manca d’inversió estatal. I si no ha pogut cobrar el peatge éssent ella la concessionària és precisament per això: no tenia un duro i havia de concessionar l’autopista. Dels 747 km. de vies ràpides estatals, el 64% són de pagament i el 36 lliures. Dels 543 km.de vies ràpides de la Generalitat és just a l’inrevés (65% lliures, 35% peatge). Per tant, la Generalitat sí ha fet un esforç per fer vies ràpides sense peatge a Catalunya. Però miracles, a Lourdes.

    Ah, per la teva informació, només Galícia, Euskadi i Navarra tenen autopistes autonòmiques, però unes desenes de kilòmetres, ni de conya els més de 500 km de la Generalitat.

    Podeu tapar-vos els ulls, però el dèficit fiscal és una realitat. I afecta als més humils, no a la gent de calés. És evident que certa burgesia se n’aprofita de l’espoli però no són precisament els independentistes.


    • Es a dir: Espanya obliga a que ABERTIS robi a les autopistes de Madrid i Catalunya per finançar irregularment CIU? Ahm


  91. Jo sóc de València i ací hi ha molta gent (jo també) que a l’hora de viatjar per dins d’Espanya directament descarta Catalunya per els peatges. Això al final es una enorme quantitat de diners que deixen de circular a Catalunya perque la gent ha fet la “espantà” al vore el cost que té simplement ficar el peu a Catalunya.

    Cada vegada estic més segur de que tota aquesta parafernàlia independentista no ès sino una trampa en la qual vos tenen pagant com a tontos i a més barallats amb tot el món (el que fa que al final sempre acabarèu amb la vostra corrupta casta política, queixant-vos de conspiracions i tirant sempre la culpa de tot a Espanya-Madrid). Els polítics vos han fotut pero bé, i vosaltres damunt els aplaudiu.

    Obriu el ulls, catalans. Si us plau. Jo vos tenía per gent mès intel.ligent i analítica.


  92. […] comissions irregulars (Trama ITV, Cas Turisme, Cas Treball, Cas Palau), condonar deutes al partit (Trama ABERTIS- Peatges) o blanquejar diner negre provinent de la especulació (Cas Pretòria). Aquí ens trobaríem amb […]


  93. […] irregulares ( Trama ITV, Caso Turismo, Caso Trabajo Caso Palau ), condonar deudas al partido ( Trama ABERTIS-Peajes ) ​​o blanquear dinero negro proveniente de la especulación ( Caso Pretoria ). Aquí nos […]


  94. […] peajes están amortizados de sobra y se mantienen sólo porque benefician a CiU-Abertis-La Caixa (Fuente original, en […]


  95. Heu analitzat qui lidera el contuberni burgués català? Per mi el Comte de Godó té un pes fonamental (accionista clau de la Caixa, propietari de La Vanguardia) i diria que fa de centre de decisió.


  96. No entenc com es poden dir tantes mentides…. L’AP7 és de titularitat estatal, per exemple…. Es barreja el tema d’Abertis amb la Generalitat, pot l’autor d’aquest panflet explicar perquè Abertis té la concessió de la majoria d’autopistes d’Espanya?


  97. Totalment d’acord , pero si les carreteres nacionals N II i la N 340 l ‘ estat espanyol , que es qui te potestat , fossin autovies , com a la resta d’ Espanya , no caldria discussio


  98. […] por la corrupción como el de Bankia, ACS, Abertis, Sacyr (lean en infolibre, eldiario.es, sobre CIU-Abertis). Hablamos de corruptelas del PP y de la antigua CIU, pero no sólo ellos (Aeroport de Lleida). […]



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: