h1

Unitat contra el Feixisme i el Racisme a L’Hospitalet

Abril 4, 2011

Clica sobre la imatge per fer-la més gran!

Quan jo tenia 16 anys i sortia de l’institut un grup de 4 skin heads neonazis van acorralar-me en un parc on em van deixar inconscient a base de donar-me patades a la cara amb botes amb puntera de ferro, simplement pel fet de ser homosexual. Aquells cap rapats dels anys 90 ja no es dediquen a terroritzar adolescents, sinó que han muntat un partit polític que a les autonòmiques va obtenir 4.000 vots i , de ben segur, els servirà per posar a un ex-militant d’Alianza por la Unidad Nacional al nostre Ajuntament, que participa disfressat en actes sota el lema “Muerte a los musulmanes“, mentre PSC, PP i CIU li riuen les gràcies i li copien les propostes.

Llavors no em vaig quedar de braços creuats: aquells skins van acabar en un reformatori i  el sou embargat, gràcies a una moció a l’Ajuntament, concentracions als jutjats i una campanya contra la homofòbia al meu barri. Aquest cop tampoc m’he adormit als llorers veient com un Tsunami d’odi extrem i violent envaeix la meva ciutat a base de cartells assenyalant als nouvinguts com a únics culpables de tota la crisi.

Doncs vet aquí que un nombrós grup de persones de diversos partits polítics d’esquerres ,ONG, gurps cívics, sindicats i grups culturals ens hem reunit assembleàriament per muntar una delegació d”Unitat contra el Feixisme i el Racisme” (que ja té 13 grups locals actius arreu de Catalunya), per tal de desmuntar els seus infames discursos demagògics plens de mentides i tòpics sobre la immigració , tot desemmascarant els grupuscles violents d’extrema dreta que s’hi amaguen darrere.

Per donar-nos a conèixer hem triat una data  ben simbòlica: el 13 d’Abril es compliran 80 anys de les eleccions municipals que varen portar a la proclamació de la II República i entre debats i xerrades obertes a tothom, comptarem amb unes intervencions de luxe entre els que destaca Jaume Valls, històric lluitador antifranquista, fundador del PSUC i CCOO a Hospitalet, Rashid un noi que va arribar d’Àfrica sota un camió o Rosa Canyadell, portaveu del sindicat de mestres USTEC, entre d’altres. Us esperem al Centre Cultural Collblanc la Torrassa (com arribar-hi) a les 19:00h!

Aps! I pel dia 30 d’Abril preparem una Manifestació -Cercavila de tots els grups d’UCFR de Catalunya a Hospitalet! Ja us aniré informant!

11 comentaris

  1. justament fa poc l’Aleix Saló en va fer una tira molt bona sobre PxC l’altre dia
    http://aleixsalocat.wordpress.com/2011/03/28/1435/


  2. Molts cops he comentat per ací a mode agressiu per moltes discordances (tant a nivell de formes/discursiu com teòric i de base), però en aquest punt no puc pas canviar ni una coma del teu text.

    CONTRA EL FEIXISME I EL RACISME NI UN PAS ENRERE!


  3. Em sembla una iniciativa molt necessària, el problema és que aquesta gent (per anomenar-los d’alguna manera) son difícils de “curar”. Els hi passa com a en Bush fill, que va reconèixer que mai no han obert un llibre.

    Sort amb la difícil missió, és bo saber que hi ha gent amb aquesta empenta.


  4. No passaran!!!

    Però si han de passar, que passin de llarg.

    I així hauran passat a la història.

    Que s’hi quedin i que no tornin!


  5. Malauradament, el seu discurs culpabilitzan als nous catalns de tot, te ressò, a mes per un cop que pensen i l’encertemn, amaguen la seva ideologia d’extrema dreta sota la paraula catalunya (no son el primers a magarse sota la paula catalunya, uni ja fa anys que hi amaga la seva ideologia crsitianoultraconservadora)


  6. Visca la Catalunya antifeixista! Tal i com em va ensenyar el meu avi (a la brigada del PSUC a la Guerra Civil):

    “Tu, fort i valent, antifeixista al 100%!!!”

    Seriosament parlant, que hi ha més català que l’acumulació d’identitats? íbers, fenicis, grecs, romans, visigots, àrabs, occitans, andalusos, aragonesos, castellans, i ara marroquins, pakistanesos, bolivians, argentins…. visca la diversitat! Catalunya és i ha estat sempre terra d’acollida, i això és realment el nostre fet diferencial més gran i del que personalment em sento més orgullós!


  7. A mi em costa entendre com pot haver-hi gent que enlloc d’intentar solucionar els problemes, només es preocupen per trobar-ne els culpables (reals o ficticis). Com si això solucionés el problema!
    Fa uns dies vaig tenir una enganxada en una empresa que pateix aquest mal i vaig acar dient-li a un paio (que potser no era el que més s’ho mereixia, tot sigui dit) que aquesta cerca de culpables em sonava a ideologia nazi. El paio em va dir cabró, però jo li vaig dir que, en definitiva, el que va fer Hitler va ser fotre-li la culpa de la crisi als jueus per guanyar unes eleccions.


  8. Certament en els darrers temps hi ha formacions de caire feixista que s’estan obrint pas en les eleccions.

    La crisi i una certa passivitat dels polítics i de la societat civil han abonat el creixements d’aquestes males herbes.

    Benvinguda la vostra iniciativa, necessària, compromesa i valenta.


  9. El problema no son les formacions feixistes. És la gent que les vota.


  10. Catalunya pels catalans! Catalunya blanca i pura! fora moros i marques blanques del psoe!



Deixa un comentari