h1

L’Hospitalet pel Dret a Decidir: AIXÍ SI!

Juliol 20, 2013

62837_10201340858140919_436699457_n

Sense corejar cap mena d’himne a l’uníson, sense estelades ni mosaics nord-coreans, sense Núria Feliu ni rastres de folklore caspós, vam presentar el Pacte Democràtic de L’Hospitalet pel Dret a Decidir, en el qual jo n’he estat impulsor i el vaig signar en representació de les joventuts del partit del qual formo part.

Un esdeveniment no monopolitzat per l‘ANC, organització molt sospitosa de ser corretja de transmissió dels interessos conjunturals de l’actual Govern de la Generalitat, així com d’acumular sospites de corrupció i manca de democràcia interna en poc temps. Per contra, el protagonisme va recaure en distingides personalitats locals amb una destacada trajectòria esquerrana i de compromís amb la lluita obrera o els moviments socials. Entre els signants forces sindicals, associacions de famílies pakistaneses o federacions de pares i mestres.

BPiVmyYCYAAGXSb.jpg large Que dir del Manifest! Ni un esment a 1714, aquesta fal·làcia anacrònica que pretén donar connotacions nacionalistes a la Guerra de Successió, un conflicte internacional i econòmic que va beneficiar enormement a la burgesia catalana (enriquida gràcies a la fi de les institucions fiscals feudals com la Generalitat). Però com dimonis hi pot haver nacionalisme al s.XVIII si tal ideologia no s’origina fins al s.XIX?? La pèrdua de llibertats nacionals, com bé diu el text, va ser el 1939

En comptes d’aquesta tergiversació, el document parla de la lluita antifranquista; dels drets socials i retallades en habitatge, treball, sanitat i educació; de cohesió social i diàleg davant la diversitat d’opinions i sensibilitats. Un manifest que s’inspira en un catalanisme cívic, basat en la democràcia pura i dura i en drets dels ciutadans, no en ètnies, ni en suposats espolis fiscals, ni presumptes colonitzacions o fantasioses ocupacions militars. La paraula Independència no apareix ni una sola vegada en tot el text; tampoc es fan volar coloms, en fútils futurismes esotèrics, sobre com de meravellosa serà la República Catalana amb mel brollant de les fonts, sense corrupció ni atur.

L’acte originalment va ser pactat amb destacats responsables municipals del PSC, però les bases locals d’aquest partit van decidir posteriorment desmarcar-se’n. Els socialistes hospitalencs viuen absolutament acomplexats i aterrits per la pujança de Ciutadans, que ha fitxat al mediàtic i populista president del Futbol Hospitalet i habitual de les tertúlies d’Intereconomia; així com d’una recent escissió d’un ex-regidor seu cap a les files d’UPyD.

Aquests atacs de pànic han fet que el partit que lidera Núria Marín doni un estrany gir envers el nacionalisme espanyolista, votant mocions surrealistes contra el dret a decidir, al costat de la ultradreta feixista de PxC, al mateix temps que fan una campanya demanant el “NO” en el referèndum que volen prohibir. En que quedem?

En fi! Quina diferència amb la resta d’actes que hem viscut aquest darrer any! Ai si aquest esperit cívic de pluralitat democràtica s’imposés al romanticisme idealista i l’exaltació patriòtica!! Però molt em temo que, un cop més, la raó quedarà marginada pel sentimentalisme folklòric i aquest acte serà, tan sols,  una anècdota local.

PD: Finalment a dia 20/09/2013 aquest text s’ha aprovat al Ple Municipal amb els vots de ICV-EUiA, CIU i PSC. Tan sols hi ha votat en contra el PP i PxC, qui ha rebutjat la condemna del franquisme i ha amenaçat que està disposat a fer qualsevol cosa per boicotejar la consulta.

22 comentaris

  1. Per variar, discrepo de moltes coses, però és bo que ens anem trobant encara que sigui per camins diferents. El futur del país, el que sigui, el farem junts o no el farem.


  2. Crec que hi ha molts camins per arribar a poder exercir el Dret a Decidit. En a mi no em molesten tant les formes d’arribar-hi com les Núries Marín que van sorgint des de l’esquerra (qui ho hauria de dir!).


    • Bé Marín no es exactament d’esquerres. Es una asèptica anti-ideològica, que defuig tot debat d’idees i guanya eleccions a base de simpatia populachera a peu de carrer


  3. Un gran poble L’Hospi, em trec el carnet C i em donen un camió i apa a repartir pel centre a tota llet sense coneixer ni un borrall la població. Va ser entranyable… Amb un traspalé trencat i un forat al trespol de fusta del remolc. Sort del GPS…
    Com repartirien els nostres entranyables nouvinguts rumanesos,llatins i moros sense el GPS? El que ha fet el GPS per l’abaratiment del transport de mercaderies no ho ha fet el motor elèctric dels cotxes hibrids.
    L’aventura de l’Hospitalet va ser l’ostia i el seu balanç negatiu es va tancar amb el retrovisor trencat d’una Kangoo aparcada al mercat de l’Hospi (El pobre repartidor de SEUR es va comportar de manera sobria i prou continguda i més si tenim en compte el temps que va haver de perdre per fer “el parte del Seguro”)
    Sí, tots tenim un passat Arqueòleg, i en el meu hi ha una mica del teu poble, en forma d’un estiu infernal rodant amunt i avall pels carrers de l’Hospi.
    El tema de la proliferació de C’s si que comença a ser preocupant. Una munió de ex-votants sociates s’estan convertint de manera accelerada al partit lerrouxista. Primer, ja fa mesos uns veins del meu sogre, fa pocs dies un company de la meva darrera i actual feina temporal em confessava que votava Rivera. Sembla que C’s fa furor a la zona metropolitana… Com a ex-militant de C’s em sobta l’aparició de tantes violetes de març sota el lideratge del Rivera… Algú està pagant fomentar la despolitització i la ignorància a que va sotmetre als seus “subdits” o potser algú està rendibilitzant això mateix… Els pobles que obliden la seva historia estan destinats a repetir-la. Això ho devia saber l’entranyable periodista de l’inMundo, Arcadi Espada, quan es va decidir sota el patrocini d’alguns burgesos a montar el tinglado de C’s. Però tranquils, si la historia es repeteix dues vegades algú va dir que la segona vegada ho fa com a farsa. Es bastant còmic aquest Rivera i exhibicionista.

    De totes les maneres, he de puntualitzar que la gent no vol pactes sinó solucions. Els pactes estan bé, però formen part de l’esoterisme i la litúrgia que envolta el que fan els partits polítics: Pacte per l’educació, Pacte per la llengua, Pacte per la llibertat, Pacte per la lluita contra la pobresa a Catalunya, Pacte per la infància a Catalunya, Pacte per la mobilitat, Pacte per la Industria, Pacte Nacional per a l’habitatge, Pacte Nacional per a la immigració, Pacte per a la Ciutadania, etc.


    • juas, quina aventura laboral, digna de les meves!

      En tot cas sempre serà millor un pacte que una imposició. Si, ja sé que en el context actual de demagògia antipolítica no queda gairebé


    • Escribo en castellano porque el corrector me vuelve loca. Me parece muy insultante, así como una falacia llamar violetas de marzo a los votantes de C,s. Yo creo que las violetas de marzo son aquellos que se arriman al poder indepe para conseguir cuota o para no perder la que tienen. Una pregunta: los ciudadanos progresistas que no desean la independencia,¿a quién pueden votar en Cataluña.¿al PSC, que ha traicionado su esencia obrera e internacionalista? Rivera no es un ángel , pero ahora mismo, C,s es la única alternativa digna en esta tierra llena de mentiras .


      • C’s no tiene absolutamente nada de izquierdas (es populismo antipolítico), ni nada de internacionalismo (es españolismo puro y duro). La única fuerza realmente de izquierdas que ha mantenido posiciones centradas, dialogantes y equlibradas en el debate nacional és ICV-EUiA


        • Veo que la complicidad en el tripartito a ti te pareció muy bien. La gauche caviar de Saura y su Mayol son el paraíso hacia el que deberíamos encaminarnos. Oh, sí, esto sí que es izquierda e internacionalismo!


          • ¿Peró de que tonterias me estas hablando? Por supuesto que el tripartito fué el gobierno que más ha invertido en bienestar social. C’s ha votado a favor de los recortes i de bajar impuestos a los ricos, cree que el origen de la crisis está en que hay demasiados coches oficiales, ha apoyado medidas populistas y racistas y su granero de voto son los barrios altos!

            En fin, ya dicen que la ignorancia es sorda…


  4. El gran èxit dels nacionalistes no ha sigut mobilitzar masses de fanàtics repetint mantres com el tema de l’espoli, el parasitisme suposat de la gent del sud i exaltar una ficció historia d’àntic règim. O imposar un marc ideològic distorsionador en el tema “nacional”. Que també. El gran èxit ha esta acomplexar als que no son nacionalistes, els que utilitzaven la seva llibertat per ironitzar sobre totes les pàtries i apostaven per models complexes a nivell d’identitat i convivencia. I aquesta estrategia d’acomplexament ha fet que molts acabin treballant per a ells.


  5. En general m’agrada el to que has fet servir aquesta vegada i a més, estic força d’acord en el que hi dius. Un parell de qüestions, però; el dret a decidir no té cap sentit sinò es perque hom vol decidir una cosa diferent de la que té. En aquest cas la independència política de Catalunya i dos el pacte democràtic per l’Hospi, no és més que litúrgia política com molt encertadament diu pch1970. Anem d’una vegada per totes més enllà de les cerimònies.


    • Efectivament era una cerimònia i una performance. Igual que la mani del 11, el concert de la llibertat i la cadeneta humana. la diferència es que aquesta no feia vergonya aliena


      • estic d’acord


  6. La verdad es que si lo han hecho de esta manera es muy admirable. No soy catalán, ni siquiera me considero de izquierdas o de derechas (ni centro). Si quieren decidir su futuro que lo decidan, pero sin mentiras, sin inventarse un “expolio español” de Cataluña, sin reinventar una historica independencia de Cataluña, sin nombrar el 1714 (cuando realmente los que perdieron “libertades” fueron los nobles, y el pueblo ganó la expulsión del feudalismo vigente y el inicio de un fuerte desarrollo industrial y social). Yo apuesto porque Cataluña siga de la mano con España. Cuando he estado allí he sentido las mismas diferencias sociales que puede sentir un Andaluz con un Gallego o un Vasco con un Extremeño. Diferencias haylas, pero en común tenemos muchas más cosas. Pero esta es mi apuesta, espero que a los catalanes que –sin mentiras– quieren decidir, puedan hacerlo.


    • Grácias por tu comentario. Si en toda Catalunya se hubiera hecho tan bién como en Hospitalet, seguro que ya tendriamos una consulta acordada y legal como en Escocia


  7. […] resulta que soc un espanyolista, tot i que he impulsat un Pacte pel Dret a Decidir a la meva ciutat, he acudir a actes independentistes l’11S (a l’únic on no hi havia CIU i tenia […]


  8. […] insults i amenaces. Molt divertit! Sabran que jo col·laboro amb Omnium Cultural i he impulsat del Dret a Decidir a Hospitalet?  No, millor considerar que tots els antiracistes som agents del […]


  9. […] purament administratiu com la signatura de la  Convocatòria d’una Consulta, del qual ja m’he manifestat molts cops a favor, ha esdevingut una recarregada performance on les masses exaltades adoraven al Messies, com si fos […]


  10. […] em penedeixo d’haver donat suport al Dret a Decidir. M’encantaria que el nostre país hagués pogut realitzar una Consulta democràtica i poder […]


  11. […] ja he dit molts cops que estic a favor del dret a decidir, que em semblava bé fer un referèndum, però que exigia tan sols que es donessin unes mínimes […]


  12. […] català, que estima amb orgull la seva llengua i orígens;  com a catalanista impulsor del Dret a Decidir i que ha participat en mobilitzacions sobiranistes i com a activista antiracista i antifeixista, em […]



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: