h1

Arqueologia i Glamour: un oxímorón?

Abril 14, 2012

Hom pot pensar que el meu pseudònim a la xarxa, Arqueòleg Glamurós, entranya una irresoluble contradicció interna, un evident oxímoron doncs resulta molt complicat d’imaginar com es pot conjugar l’estil, el savoir-fair i l’elegància estètica amb la suor, el fang, el casc, les botes de seguretat o les hortèrrimes armilles de seguretat.

Per trencar aquesta paradoxa ha vingut Barbie, la barjaula que ha encarnat i reproduït la nyonyeria, pijsme i la superficialitat a que el patriarcat ha condemnat a la dona, estrenant el seu nou model d’arqueòloga, amb salacot i paletí inclosos!

Òbviament el meu concepte de glamour poc té a veure amb aquesta grotesca armilla rosa xiclet, i una meleneta que en un jaciment duraria uns pocs segons en esdevindre un manyoc de pols, rastes i puntes obertes.  Ja m’agradaria veure-la amb un pic a la ma, a veure quan triga a treure el pàncrees per la boca, la molt puta!

El glamour mariculte es troba en el coneixement, les humanitats, la lectura, l’art, el cinema… res que s’evidencii a primera vista i que pot conviure en un jaciment, tot i que rodejat de macles heteros, disposats en tot moment a mostrar la seva virilitat projectant el seu fal·lus en un pic, convençuts que la seva qualitat professional és equivalent al nombre de picades per cada unitat de temps.

Bé, tot això em serveix de pretext per anunciar que durant un petit i brevíssim lapse de temps tornaré a treballar un jaciment, que em servirà més per trencar la rutina que per guanyar diners, la veritat. Ja m’he acomiadat de la meva professió centenars de cops i, com un etern retorn nietzschià que m’atrapa contra la meva voluntat, acabo tronant a ensopegar amb ella un cop i un altre!

Anuncis

16 comentaris

  1. Suposo que la Barbie arqueòloga ve equipada convenientment amb un parell de sabates de tacó alt, no? Si no, quina decepció!!
    La meva actuació final d’aquestes pasades colònies de primavera va estar acompanyada per la melodia de ‘Barbie debe morir’!!


  2. Doncs a mi em sembla genial que existeixi una Barbie arqueòloga i que moltes nenes que juguen amb Barbie -i no seràn necessariament frívoles ni superficials- tinguin un acostament a la disciplina. Qui sap que pot despertar!!
    Crec recordar que Mattel ja va modificar a Barbie, ja que les seves mides tradicionals no la permetrien mantenir-se en peu a la relitat i la vab adaptar. No és així?
    Felicitats per la nova feina, disfruta molt de la feina!!


  3. Doncs a mi em sembla genial que existeixi una Barbie arqueòloga i que moltes nenes que juguen amb Barbie -i no seràn necessariament frívoles ni superficials- tinguin un acostament a la disciplina. Qui sap que pot despertar!!
    Crec recordar que Mattel ja va modificar a Barbie, ja que les seves mides tradicionals no la permetrien mantenir-se en peu a la relitat i la vab adaptar. No és així?
    Felicitats per la nova feina, disfruta molt de la feina!!

    per La Vie en Cheddar abril 16, 2012 at 9:31 am


  4. Home, glamur potser no, però un cos enfangat té el seu “puntillu”, eh! 😀

    Pista, vull demanar una pista!!! El teu jaciment té, pam amunt pam avall, 500 anys?


    • En té uns quants milers més, a dir veritat!


      • Descartada l’ermita de sant Miquel (hauria esta bé tornar-te a tenir per les nostres contrades).


  5. I tant que té glamour, poder desenterrar civilitzacions perdudes… Bé, encara que al cap del dia només hagis trobat una punta de llança o un tros de gerra, tens la satisfacció d’haver contribuït a eixamplar el coneixement del passat humà.

    Que et vagi bé en la teva nova missió.


  6. Sempre he pensat que el títol del teu blog és inmillorable (no com altres, si, penso en el meu…). Per tant espero que segueixis d’arqueòleg en actiu, i si pot ser ben pagat, o això potser és demanar massa…


  7. Genial la barbie arqueologa, encara que en les excavacions que he estat, poques dones del tipus barbie hi he trobat, mes aviat eren del tipus heavy (en tots els sentits), em sembla que jo era mes femeni que elles…
    Felicitats per l’excavacio, passa-t’ho be. gaudeix-ne i que trobis algo molt bo…encara recordo quan vaig trobar la meva primera moneda ibérica, em sembla que vaig plorar i tot…
    Petonets


  8. Segurament es pot ser glamurós en moltes més situacions i circumstàncies de les que pensem. Hi ha un tema actitudinal que dona glamour i que va més enllà de l’armilla o el pic.

    Què et vagi bé la feina. encara que sigui efímera, si més no, que serveixi per recuperar sensacions passades.


  9. un bon arqueòleg no ha de tenir glamour ha de tenir això!


  10. Doncs ja sabem més de tu, ARQUEÒLEG. Jajaja. Ets un crac!



Deixa un comentari

