h1

Crònica dels meus 6 mesos a l’atur.

gener 19, 2012

Diuen que un mal de molts és un consol pels ximples. Però quan aquests “molts” arriben als 5.300.000 igual deixa de ser una ximpleria per esdevindre una tragèdia èpica o un drama ben lacrimogen. Al menys a mi em reconforta un xic saber que existeix una causa aliena a mi que condemna tots els meus malaguanyats esforços al més sonat dels fracassos un cop rere altre. LA CRISI: ella és la responsable convicte de la meva reiterada malastrugança!

Doncs, si! Heu de saber, que en aquests 6 mesos que duc inscrit com a demandant d’ocupació laboral a les oficines de l’atur no he parat de  sofrir derrotes consecutives en tot allò que m’he anat proposant, com veureu a continuació.

S’obren llistes de totes les especialitats de Professors de Secundària… excepte d’Història: Gràcies Irene Rigau maca, jo també t’estimo. No m’ho diguis, vas llegir el meu post criticant les teves subvencions a les escoles de l’Opus i has decidit venjar-te de mi personalment, no? Gràcies preciosa! De la meva inexplicable desaparició de les llistes d’interins ja en parlem un altre dia, bufona!

– Curs que m’apunto, curs que es suspèn per les retallades:  No hi ha manera! Per molt que intento reciclar-me, defugint esperitat del meu currículum humanístic que ha esdevingut una llosa en el mercat actual, se’m tanquen totes les portes! Podeu creure que el més de desembre vaig rebre mails de 3 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional diferents, comunicant-me que els programes als quals jo m’havia pre-inscrit s’havien suspès, per manca de pressupost?

“Dona, menor de 25 anys, sense títols universitaris”: aquest és el perfil que prioritzen  els cursos gratuïts per aturats on encara no han arribat les estisorades d’en Mas. Així que, com se suposa que jo al ser home, llicenciat i major de 25 anys m’haurien de caure les ofertes del cel, doncs si vull fer cap curs he d’adreçar-me a una acadèmica privada, passant abans per caixa, com no!

– Contracte? Sou fixe? I això que es?: Mira que jo també tinc uns capricis! Ara m’ha donat per exigir que em donin d’alta a la Seguretat Social. Si es que tinc unes ocurrències! Doncs si, el sector d‘estafes piramidals, captació de clients i venta a porta freda està en  ple auge. Centenars d’ofertes falses (vegeu-ne algunes AQUÍ) que es camuflen d’allò més bé! Als empresaris no els costa ni un cèntim: tu cobres pel que vens i punt. Durant aquest mig any m’han proposat oferir per les cases màquines descalcificadores, best-sellers, assegurances, menjar precuinat congelat, ofertes de mòbil,  miraculoses dietes per aprimar o cursos subvencionats.

“Tens massa currículum”: I quan la oferta no és una estafa em responen això.Val, ara resulta que estic sobre-qualificat! Tenir una llicenciatura i un passat com arqueòleg m’inhabilita per treballar de recepcionista, secretari o administratiu. Peró es que resulta que jo VULL treballar en una oficina i que ha arribat un punt en que ja m’és absolutament igual si té remotament res a veure amb la meva formació o no. Que faig? Elimino les meves titulacions i trajectòria científica del meu currículum? I a que se suposa que m’he dedicat en la darrera dècada, des de que vaig deixar l’institut?

Arqueologia, descansi en pau: Per si encara no m’havia desmoralitzat prou, un dia em conviden a visitar unes restes arqueològiques descobertes en una obra propera de casa meva i resulta que em trobo a un ex-professor meu a la Universitat, treballant d’Auxiliar (la categoria més baixa i mal pagada).

I encara podria ser pijor! El darrer cop que vaig estar a l’atur em va donar per estudiar oposicions impossibles! En fi…

Continuarà (em temo)…

Anuncis

21 comentaris

  1. Una vegada em digueren que allò que s’havia de fer era repartir dos currículums: per una banda, un en el qual digués que tenies només el batxillerat i, per l’altra, un on posés totes les titulacions que es tenen. Trist, però cert. Resulta que funcionava. Jo no ho he provat mai perquè no n’he tingut l’ocasió, però “m’ho varen dir”. En fi, què vol dir això? Por de l’empresari? Tem que reclamis més? No ho sé. A mi em retallaren el batxillerat humanístic perquè només l’havia escollit una persona. 😀

    Salut! I molta sort! O ànims.


  2. Ánims. Molts ánims. Jo estic prácticament en la mateixa situació. I també sóc llicenciat en geografia i História i em fot moltíssim que no s’hagi obert la llista de interins per ensenyament.


  3. és una evidència científica que es necessiten dos currículums, el teu i el de ni-ni. pots assegurar que has estat monitor full time durant més de 10 anys.


  4. Darrerament les úniques propostes que conec de feina per a gent jove i qualificada com tú son: marxar del pais o cercar alguna alternativa d’autoocupació.
    Et desitjo el millor!!!!!


  5. Si tu portes 6 mesos, uns altres ens hi passaríem la vida sense cap mena de dubte. Espero la continuació del post, és molt interessant saber com és viu a “l’empresa” més gran d’Espanya, allò si que és més que un club!


  6. És llegir el nom d’Irene Rigau i em recorre un calfred per tota l’esquena. I pensar que fa uns dies la vaig tenir dins la classe amb tot el seu seguici de llepaculs…
    Hi ha una cosa que no em queda clara. Que no havia dit el PP que la taxa d’atur disminuiria amb el seu govern?? A veure si el bo de Rajoy ens ha enganyat a tots….


  7. Em sap greu de debò, arqueòleg. Temo, a més, que el que diu eembuena és la pura realitat: o autoocupació o exili, no sembla que les coses a Catalunya estiguin com per esperar altres possibilitats. Que tinguis molta sort.


  8. Si et serveix de consols, els meus professors d’informàtica, amb doctorats, màsters, havent anat a EEUU, conferències, etc…estan començant a plegar perquè els hi paguen 10 MARAVELLOSOS EUROS A L’HORA!!

    La universitat pública ha mort.


  9. Doncs jo espero que no segueixi, ARQUEÒLEG. Una abraçada ben forta i sort.


  10. Feliç qui pot treballar en una feina que li agrada, i no sols per poder menjar cada dia.

    El problema és que molts professionals amb formació i vocació busquen feines de la seva especialitat i acaben repartint pizzes (com deia aquell anunci, “una feina que t’obrirà totes les portes”).


  11. qui era el professor? era un professor o era algú que feia el doctorat i tb donava classe?

    Jo simplement poso al CV q no sóc llicenciat i q he treballat a la construcció, no es cap mentida.


    • Era professor associat q feia el doctorat si. Igualment de profe universitari a auxiliar hi ha un abisme, no sé si econòmic, però almenys sí d’estatus.,


  12. potser ha arribat el moment de plantejar-se si no series capaç d’agafar-te a quelcom no relacionat amb l’arqueologia, o potser encara no…


    • No si, estic buscant d’absolutament qualsevol cosa! D’arqueologia és el de menys!


  13. Paro, més que un club un sentiment


  14. Crec que en les actual situació ja fa bé d’estar obert a qualsevol possibilitat de feina encara que estigui allunyada de la teva vocació. El primer és tenir una feina i després ja pot buscar-ne una altra que estigui més d’acord amb el que vols.

    Tinc exemples al meu voltant més proper, i la veritat és que la situació és molt complicada. Sort.


  15. […] anys com a emprenedor Fa uns dies vaig llegir un article de l’Arqueoleg Glamuròs on parla dels seus 6 mesos a l’atur, les dificultats per a trobar feina o fer cursos de reciclatge. És una realitat, però el mercat […]


  16. Consideracions:
    · El mercat laboral espanyol és un absolut desastre. No funciona i requereix una reforma sí o sí.
    · Tot i així, crec que trobar feina no és difícil, el difícil és trobar feina del teu propi ofici o professió.
    · La recerca de feina es centra en tots aquells que van abandonar els estudis amb 20 anys per a forrar-se amuntegant ‘toxos’ o fent de camioners, però s’oblida de la gent amb experiència i professionalitat com tu.

    Crec que caure en la ressignació no és bo ni pel país ni per a un mateix. Pero deixant de banda el país, crec que hi ha sortides a l’atur i és a l’emprenedoria i l’auto-empresa on s’hi poden trobar sortides a aquest forat.

    Per desgràcia ser emprenedor avui és difícil, però no impossible. Us convido a llegir el darrer post del meu blog sobre els meus ‘6 anys com a emprenedor’ http://t.co/0PpUlhqL


  17. Mucho ánimo Arqueòleg, eso es lo más importante. Después de la tormenta llega la calma. Y esto para ti: http://wp.me/p8sHI-Sr Léelo tranquilo que en tu situación también estuvimos varios y salimos adelante. Un abrazo


  18. Sóc dóna, 47, llicenciada en filologia i t’entenc. M’agrada com has començat el blog, jo en vaig començar un i el vaig convertir en una mena de diari depriment. Aquest cap de setmana m’apunto a llistes per primera vegada! Em diuen que sóc una crack, que valc molt… I sí, es pensen que les feines em plouran. Si t’animes a continuar escrivint, et llegiré.


    • Hola Montse!
      no sé si t’has adonat que aquest artícle es de 2012. I aquest blog es va començar a escriure el 2008. I es segueix escribint a dia d’avui! Així que tens àmpli material per llegir! 😉



Deixa un comentari

