h1

Debat electoral a l’Hospitalet

Novembre 18, 2010

Acabo de tornar extasiat d’un interessant i dinàmic debat on, els candidats a diputat  de la nostre ciutat pels partits amb representació, han contraposat les seves idees i propostes. És bo saber que el meu freakisme electorals és compartit,  doncs veient l’escassíssima afluència als mítings televisats ho començava a dubtar! Un Auditori Barrades ple de gom a gom per escoltar a Alfonso Samerón (ICV-EUiA), Meritxell Borràs (CIU), Anna Simó (ERC), David Pérez (PSC),Noemí de la Calle (Ciutadans) i Maria  de los Llanos Luna (PP), moderats pel periodista Ramón Miravitlles.

El primer que m’ha cridat l’atenció és la desconeguda Maria de Llanos: una pija recautxutada clònica de Carmen Lomana que semblava veritablement escapada de “Mujeres Ricas” o d’una tertúlia d’Intereconomía. Al igual aquesta senyora havia trepitjat mai Hospitalet abans d’avui! Cada cop que ha obert la boca, per defensar el videojoc nazi mata-immigrants o la retirada d’impostos als més rics, tot el públic (i jo el primer) l’hem escridassat de valent, mentre quatre iaios franquistes l’aplaudien a rabiar. El seus moments estelar han estat quan ha dit “nosotros los pobres…” o “tenemos un Consejero de Interior amigo de okupas  y delincuentes”. En fi!

L’altre que s’ha endut fortes crítiques de l’audiència ha estat la joveneta inexperta representant de Ciutadans que ha comparat la política lingüística de la Generalitat amb la Gestapo… desconeixent que entre el públic hi havien supervivents de la repressió franquista, als que no els hi ha fet cap mena de gràcia el símil, com han expressat al torn de preguntes del públic. Per desgràcia meva tenia asseguts a la meva filera un grup de talifans seus que l’animaven a viva veu.

En quant a política econòmica i social s’ha pogut veure clarament com el bloc del Govern Tripartit defensava àrduament la tasca feta, mentre la dreta (CIU-PP) clamaven per la rebaixa d’impostos i funcionaris, així com el suposat despilfarrament dels recursos públics, tot i que, com ha apuntat brillantment Simó (ERC), és impossible baixar impostos i no retallar l’Estat del Benestar. Salmerón (ICV-EUiA) ha fet una defensa de l’administració pública per sobre del mercat que semblava plagiada d’alguns articles del meu blog. Em copia ell o soc jo que he mimetitzat el seu discurs? Meritxell Borrás (CIU) ha fet un discurs liberal light i s’ha proclamat “busines friendly” i Pérez (PSC) ha justificat les retallades de ZP, advertint del programa ocult del PP. De la Calle (C’s) ha explicat una anécdota d’una amiga seva perruquera… cal?

Al darrer bloc s’ha tractat l‘encaix Catalunya – Espanya, cosa que m’avorreix sobiranament, on Simó (ERC) s’ha quedat sola defensant la independència, mentre que la resta marcaven distàncies des del ambigu “dret a decidir” convergent, el federalisme d’ICV i PSC o l’espanyolisme ultra de PP i C’s ; com no, la pija clon de Lomana i la ciutadana han aprofitat per advertir de l’inminent apocalipsi i trencament d’Espanya.

Finalment un torn de preguntes on els fans del PP i C’s han monopolitzat el micròfon atacant a Pérez (PSC) per l’elecció d’idioma a les escoles i les multes lingüístiques, mentre que Salmerón (ICV) ha hagut d’explicar el perquè mediambiental dels 80km/h.

Una experiència molt enriquidora! Molt millor que un míting pels ja convençuts! Sens dubte la dialèctica ideològica  i la oratòria és la part més dificultosa de la política i avui hem demostrat que a Hospitalet tenim un nivell molt alt, especialment Simó i Salmerón, bravo!

13 comentaris

  1. Doncs sí que deu haver estat interessant. De no ser per uns quants impondarebles, assistiria a un acte com aquest encantat. Visca la política, fins i tot per escoltar gent com C’s (o potser per això, també).


  2. […] This post was mentioned on Twitter by Arqueòleg Glamurós, Arqueòleg Glamurós. Arqueòleg Glamurós said: Debat electoral a l'Hospitalet: http://wp.me/paaYl-1Ba […]


  3. M’ha agradat molt el post i especialment la defensa que fas d’Anna Simó, ja que tot i ser una senyora que no em cau massa be, quan algú parla de manera coherent (encara que no sigui “dels teus”) és elegant dir-ho sense manies.

    Una curiositat, el presumpte bilingüisme dels PP’s i C’s ha estat exercit per ells mateixos al debat o han estat com casi sempre monolingües?


    • No han dit ni una paraula en català! Han emprat el castellá tota la estona, sense que en cap moment la “gestapo lingüística” fes acte de presència per multar-los, curiosament!

      Els únic que han canviat d’idioma, tot i que han fet servir preferentment el català, han estat PSc i ICV

      I efectivament, tot i que no comparteixo l’independentisme d’Anna Simó, trobo que és una oradora excelent i, de fet, quan va ser cap de llista a la meva ciutat la vaig votar i va ser l’únic cop que ERC va obtenir representació al consistori des de la II República.


      • Això és que no ho vau veure, però sé de bona tinta que la Barretina-Gestapo els esperava a la sortida per la porta del darrere!

        Ah, i encara sort que queden alguns pocs bons oradors, sino la campanya ja si que seria fastigosament demagògica i agressiva…


  4. Has fet alguna pregunta des del públic?


    • M’he quedat amb ganes de preguntar a la ultrapija del PP de quin barri d’Hospitalet era, si li semblaria graciós que ETA fes un videojoc matant regidors del PP o com podia ser que hi hagués una dictadura lingüística i ella estigués parlant tranquil·lament en castellà.

      Peró el fet d’estar rodejat de talifans de Ciutadans m’ha cohibit un xic!


  5. No he seguit massa l’Anna Simó, però és l’única del debat que conec, per alguna cosa deu ser. És bo tenir líders carismàtics i amb un discurs coherent i segur de si mateix. Ara que de la coherència i el magnetisme a la demagògia d’Artur Mas (la Camacho fa demagògia però diguem que tot plegat cau pel seu propi pes, el discurs de CiU és més perillós en anar de moderat) hi ha un pas, eh?

    Aquests exercicis de democràcia ciutadana són els que revelen quin polític està realment més preparat ja que és impossible dur un guió. Llàstima que dubto que pugui assistir a algun d’aquests debats.


  6. Una cosa que si podem esperar dels nostres polítics es que, almenys, sàpiguen explicar-se. Quan es troben persones que ho fan i ho fan bé, és reconfortant, perquè hi ha molta mediocritat.

    A més, en directe, en viu, és millor, també un debat d’aquestes característiques.

    Ja està bé, ara que ja tots estem una mica cansats de la campanya, sentir en algú que hagi tingut una bona experiència amb els seus polítics.


  7. I jo que m’ho vaig perdre!! Potser és que no vull perdre temps de la meva preuada vida escoltant pallassos. Per això m’en vaig al Cirque du Soleil que com a mínim fan bona feina.
    Cada cop em fan més tirria PP i C’s, si això és possible.


  8. Jo sempre que puc hi vaig. Te n’adones de cosetes que, en grans mítings, passen per alt. El tema del videojoc té tela. Ara, en un altre blog, he vist que parlàven d’un acte de Carmen de Mairena en una universitat. Estava pleníssim i ha acabat ensenyant els pits. Estem arreglats.


  9. Hi colia anar! De fet cada cop que fan l’espai de debat tinc ganes d’entrar-hi, però els horaris no em cauen bé.
    L’Anna Simó ha arribat on ha arribat per alguna cosa. A la que no entenc és a la Meritxell Borràs,no sé quantes coses deu haver fet per estar a les llistes del parlament si l’únic que fa es repartir pamflets contra les discoteques i passejar-se pel barri Centre-convergent quan s’acosten eleccions!


  10. Trobo que els representats de les diferents forces polítiques no estaven ben igualats.

    M’explico: Borràs, Simó i Pérez tenen experiència parlamentària d’aquesta i d’altres legislatures, i Salmerón és regidor. Coneixen el terreny i saben de què va la política activa.

    La noia de C’s no té cap càrrec representatiu potser perquè el seu partit és de formació recent, però sembla una activista a temps complet.

    En canvi, com bé dius, la de los Llanos Luna és una completa desconeguda, com si aquest fos el primer acte públic en què intervé.

    Ha d’estar molt malament el PP de l’Hospitalet si no ha pogut trobar un candidat millor que el representés en el debat.



Deixa un comentari

