h1

Himnes gais al Rock

Juny 26, 2009

Per què als gais ens agrada el pop o la música disco? Es un factor genètic o és una imposició social fruït del heteropatrarcat que es respira al rock & roll?

El meu amic “El niño del exorcista” sempre acusa als gais d’haver-nos apoderat de la petarderia, ja que ell, que es hetero, és la criatura viva més fan de tota cració musical casposa que es valgui i cada any ens amenitza amb les seves performances barrejant satanisme de serie B i música de Camela o Mònica Naranjo.

Així doncs avui, dia en que ttos els cirujians plàstics ploren desconsoladament la mort del rei del Pop, trencaré una espasa a favor dels himnes gais que ens ha deixat el Rock & roll!

Top 8Judas Priest- “Painkiller”
He triat aquesta cançó com podia ser qualsevol altre, ja que el meu coneixement sobre aquest grup és nul; però resulta innegable la gran contribució que va fer Rob Haldorf al sortir del armari i reconèixer que tota la estètica del cuir que tan caracteritza als heviates, estava basada en els antres leather que ell freqüentava.

Vegeu el video clicant aquí

imagenesshirleymTop 7Garbage – “Queer
Shirley Manson és adorada per les lesbianes fins a extrems difícilment imaginables, tal com vaig poder comprovar al concert que aquest grup va oferir a Razzmatazz a la seva darerra gira. Evidentment també hi havia molts gais, que esperàveu d’un grup amb el primer disc decorat amb plomes de color rosa?

Vegeu video clicant aquí

Top 6- Mägo de Oz– “El que quiera entender que entienda
El grup de rock dur més comercial i amb més hits a los 40 Principales no va voler deixar escapar al públic homosexual amb aquesta bonica cançó del millor disc “Finisterra”.

Top 5 T-Rex XX cetury boy
Ell va inventar el glam, però es va haver de conformar en viure a la ombra del seu deixeble més avantatjat, Bowie. Ara bé, no podem obviar que té cançons rodones i perfectes com aquesta o “Cosmic Dancer” o “Get it on”

Vegeu video clincant aquí

Top 4- PlaceboNancy Boy
Placebo son un trio al 50% gay: Brian es bi, el baixista gai i el baterista hetero. Sens dubte als anys 90’s aconseguiren barrejar dos conceptes musicals que semblaven irreconciliables fins al moment: el grunge i el glam. El resultat himnes tan brutals com aquest!

BethDittoKiss_450x705Top 3 The GossipStanding in the way of control”
Beth Ditto s’ha convertit en la perfecta Diva postmoderna: lesbiana i gordíssima, amb una llengua afilada i una veu descomunal com per entonar aquest himne a favor dels drets GLTB, que recull i actualitzala millor tradició de les riot grrrls de Hole, L7 o Bikini Kill

Top 2David Bowie Ziggy Stardust
Considerat per la revista “Out” el disc més gai de la història i per NME el més influent a tot el rock anglès, és sens dubte un punt i a part en aquest estil i també el moment escollit per Bowie per proclamar-se obertament homosexual, tot i estar casat amb un fill. El personatge entorn al qual gira la temàtica del àlbum, Ziggy, es un alienígena bisexual que arriba a la terra per anunciar l’apocalipsi.

Freddie MercuryTOP 1 – QueenI want to break free
Indiscutiblement aquesta cançó de Queen pot competir perfectament amb “I will survie” o “A quien le importa” com a himne gai. El seu videoclip es mític i Mercury és una inoblidable icona en la lluita contra el VIH/SIDA. Incomprensiblement moltes de les seves composicions han acabat esdevenint himnes futbolers corejats per hooligans, molts d’ells profundament homòfobs…

Us recordo que aquest cap de setmana hi ha els actes del Orgull Gai, dissabte la organitzada per col•lectius alternatius (18:30 Pça Universitat) i diumenge la organitzada per les empreses GLTB (19:00 Pça Universitat)

14 comentaris

  1. Bé, en tot cas dins del rock no em negaràs que la facció indie té una proporció considerable de seguidors gais (en la seva versió gafapasta jenesaispopera).

    Per altra banda, què em dius dels Pansy Division, un grup de 4 gais que fa pop-punk estil Green Day amb hits com “homo christmas”, “i’m gonna be a slut”, “bad boyfriend” o “dick of death”.

    I què dir de lletres com “Homo Christmas” amb referència a Morrissey inclosa:

    You’ll probably get sweaters
    Underwear and socks
    But what you’d really like for Christmas
    Is a nice hard cock
    You deserve a cute boy
    Who’s horny and queer
    To make the most out of Christmas cheer
    I wanna be your Christmas present
    I wanna be your Christmas queer
    I wanna be your Christmas present
    Have a homo Christmas this year
    Don’t be miserable
    Like Morrissey
    Let me do you
    underneath the Christmas tree
    We’ll push the packages
    Out of the way
    And after you’ve unwrapped me
    Naked on the floor we’ll play
    Your family
    Won’t give you encouragement
    But let me give you
    Sexual nourishment
    Licking nipples
    Licking nuts
    Putting candy canes
    Up each other’s butts

    Ah, i per no parlar de Hidden Cameras, encara que estan en una onda més folk que rock!


  2. […] para terminar, L’arqueoleg glamurós hace su propia lista de himnos gays (en […]


  3. OMG!!! Ambiente G m’ha linkat!!!


  4. En això com en tantes altres coses és difícil generalitzar perquè de gais, per sort, n’hi ha de tota mena. Jo, per exemple, mai no vaig suportar la música disco (ara em pregunto si no m’estaria reprimint).

    De totes maneres és una bona col·lecció per alegrar-nos el dia.


  5. La cançó número 8 del top és una autèntica passada.
    A mi els Judas Priest m’agraden bastant, i crec que és sens dubte una de les seves millors cançons.
    A més, el títol, tant de la cançó com de l’album homònim en què està inclosa, guarden una relació bastant estreta amb la homosexualitat de Rob Halford. Van posar “Painkiller” com a títol del seu àlbum en memòria de que Halford, sentint-se angoixat per culpa de la no-acceptació de la seva homosexualitat, es va intentar suïcidar ingerint calmants (painkillers, en anglès).


  6. Tot be, tot be menys aquells innombrables de Mago de …Ecsss
    no hi ha grup mes patètic al món. A la resta de grups i intèrprets tota l’admiració, sobretot als mes heavies.


  7. Em quedo amb Bowie i Queen, tot i l’ús pervers d’alguns temes d’aquests ultims per part d’hordes futboleres. Faré un repàs al rock gai; merci per la recopilació, i enhorabona pel link!


  8. que gran ets, coi… ara bé… a mi em molen els tios i alguna d’aquestes també és el meu himne… vagi bé les cel·lebracions glams!!!



  9. en otro momento comento…aqui te dejo una preciosa cancion que un homosexual Don mc Lean le dedico a otro homosexual…Vincent….Vincent Van Gogh.disfrutenla.


  10. Ei roger, com anem tiu. estaba mirant aquesta selecció de temes gais al rock i se m’acudien molts d’altres també. encara que jo sempre hauria inclòs altres temes m’ha agradat molt. jo hauria posat també alguna cosa de iggy & stogges, de doctor deseo “a mi pequeña maria”-de transvestits-. Els primers en treure un tema amb aquesta temàtica van ser els rolling -a la cançó Jagger s’ho feia “suposadament” al lavabo amb un bobby(el poli)- i, com a twisted sister, els van censurar.
    Ara, això sí, Roger, ni de bon tros és aquest un bon exemple de tema marcadament gay de JUDAS PRIEST, quan tens ni més ni menys que un amb el títol LEATHER REBEL sobre aquesta temàtica… és un tema del mateix disc que el painkiller (rep el nom d’aquest darrer)i és força bó, per cert. Si me’n recordo el cerco i te’l penjo al facebook, nano.
    Aaah… i si vols que t’expliqui la llegenda urbana de que la dona de Bowie (Angie) el va agafar amb Jagger al llit- i que la cançó d’Angie dels Rolling Stones diuen que se la va dedicar Jagger a la dona de Bowie a mode d’escarni- i moltes més ja parlem.


  11. No hi surt Turbonegro!! Imperdonable!


  12. O qualsevol de la Tom Robinson Band


  13. Em sap greu que t’hagis oblidat de Turbonegro i del seu meravellós disc “Apocalypse dudes”. Cançons com “Rendez-vous with anus”, “prince of the rodeo” i “The age of pamparius” també mereixen aparèixer en aquesta entrada.
    Salut



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: