h1

Autoepístola:L’etern retorn i la lleugeresa del ésser.

febrer 21, 2009

1509-bus-ateo-copia

Estimat Arqueòleg:

T’escric aquesta missiva per comunicar-te oficialment el que ja és un secret a veus: una trucada inesperada va posar punt i apart a la meva etapa d’aturat paràsit de la seguretat social, i sí, com no podia ser d’altre forma, un cop més torno a exercir de la única professió que em corre per les venes: l’arqueologia.

No ha estat fins al moment de tornar a trepitjar el jaciment que no m’he adonat de fins a quin punt trobava a faltar els meus estimats ossos prehistòrics! Dubto que mai arribi a sentir aquesta dependència emocional que voreja la drogoaddicció per cap noi…

I ha estat un veritable tornada als orígens: de nou un jaciment neolític, en una empresa nova però amb el mateix director que vaig tenir en la meva primera incursió en l’arqueologia professional. Però sé perfectament que aquest cop no parteixo se zero i que l’experiència acumulada em permet trepitjar amb més seguretat cada pam del jaciment. És com un etern retorn però no en cercle, sinó en espiral; torno a estar a la casella de sortida però ara ja em conec el camí per anar d’oca en oca i no caure als pous i presons!

En quant a la meva vida sexual ha augmentat en quantitat, vorejant la disbauxa irracional i fent de la necessitat virtut. Com estic rodejat de fervents monògams/es idealistes (vegeu l’enquesta de la dreta) que encara creuen amb prínceps blaus i esmorzars a Tiffanys, cada cop que explico algun detall de les meves esbojarrades aventures em deixen anar comentaris tan moralistes com un conte de Jorge Bucay per fer-me sentir culpable per no tenir escrúpols, ni criteri, al no barrejar sexe amb sentiments.

I possiblement tinguin tota la raò de món, però jo, cansat de fer-me il•lusions estúpides i frustrar-me constantment, he decidit sortir d’aquest altre etern retorn nietzchià de desenganys optant per la lleugeresa existencial: no donar més implicacions emocionals als actes físics, alliberant a la matèria d’emoció he arribat a la conclusió que cal viure el present sense més transcendència

Com deia Wilde l’experiència no té cap valor ètic, no és mes que el nom que donem als nostres errors, així que jo prefereixo desfer-me de la càrrega que suposa viure cada moment com si fos únic, doncs a la meva vida tot s’acaba repetint alguns cops com a drama i altres com una vulgar comedieta (si, en això també tenia raó Marx).

Així doncs des de la frívola ironia dels supervivents al holocaust de l’autoestima t’envio una efusiva abraçada i desitjo que tot et vagi molt bé!

15 comentaris

  1. A veure…jo no crec que sigui moralment rebutjable la poligamia, jo crec que és una qüestió de temps i d’etapes vitals. Jo penso que la teva poligamia és resultat de l’experiència, no per convicció. Per tant la teva poligamia acabarà quan trobis la persona adequada.


  2. Aquí hay mucho guiño malintencionado… ¬¬


  3. “És com un etern retorn però no en cercle, sinó en espiral; torno a estar a la casella de sortida però ara ja em conec el camí per anar d’oca en oca i no caure als pous i presons!”
    Molt be…

    Pero recorda que a L’Oca sempre hi ha atzar…i que la musica de l’aztar no sempre es facil d’escoltar..
    I mes si llences daus de 20 cares…


  4. Ei, felicitats per això de la feina.

    I en quant a l’amor/sexe, empatxa’t a la bombonera de l’amor, com diria alaska, tu que pots.


  5. Jo crec que en açò de l’amor i el sexe no hi ha cap norma d’aplicació universal, cap consell que es puga donar. Trobe que cadascú és un món, que cada etapa és distinta, que… en fi, que la gent ha de fer el que li vinga en gana buscant sentir-se bé. Res més; o res menys.

    Pot sorgir una relació estable quan u no la vol; o no. Pot sorgir un munt de relacions esporàdiques quan u busca la relació estable; o no. Cal estar agust, i fugir de prejudicis morals, de sentiments de culpa que, de vegades, són ocasionats per envejes alienes.


  6. Què vols que et digui! A mi em resulta molt més estranya la teva afició pels ossos neolítics que la que tens per la disbauxa sexual. A la fi i a la cap la segona és natural; de la primera no sabria què dir, perquè ja m’explicaràs tu a mi si anar desenterrant ossos, tots plens de formigues o bitxos pitjors, és una afició “normal”.
    No t’emprenyis, jo també reconec que algunes de les meves aficions tampoc tenen res de “normal”.


  7. felicitats per la feina! (i ara que passa amb les teves opos?)
    com que ja saps que penso en quan a l’amor m’estalvio de repetir-ho (a diferencia de tu 😉
    i lo de tancar el llibre es perquè he estat d’examens i actualitzar sense contestar comentaris és molt més ràpid


  8. Felicitats per la feina!!


  9. Tota una declaració de principis, xaval! curiosa barreja, la teva. D’una banda tant clàssic (no ho és, l’arqueologia?) i per l’altre tant clar, tant net, tant glam… m’agrada molt el que dius. Sort a la nova feina.


  10. Però si mai has deixat de ser arqueòleg, encara diria mes sembla que ara es l’arqueòleg mes promiscu de la xarxa, felicitats!!!!


  11. Això de l’Arqueòleg és poliàndria, no poligamia. Diguem a les coses pel seu nom.
    Sort amb la feina i pensa que el fet que els núvols tapin el cel no vol dir que aquest deixi de ser-hi…


  12. Felicitats per partida triple, la primera per torbar feina, la segona per ser la feina que a tu t’agrada i tercera per trobar-la quan la crisi ens està caient a sobre.

    Respecte a la vida sexual, també felicitats, ja saps que jo no penso criticar-te per això.


  13. On posa “torbar” vol dir “trobar” (maleïda meca-dislèxia)


  14. però com t’ho fas per lligar tant amb lo estirada i creguda que és la gent al gaixample? internet?


  15. Es evident q si Rafa, per interent!! Gayxample?? L’ambient està bé per ballar petardeo però es terreny vedat per maricultes no sotmeses al esclavisme de la moda i/o els gimnasos!



Deixa un comentari

