h1

Consumeix i calla!

Desembre 23, 2008

papa-y-el-consumismo

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

– Perdoni senyoreta, em deixa veure el seu bolso?

– Li juro que no he robat res, tan sols venia a mirar!! De debò!

– Doncs precisament per això!! A vostè no li fa vergonya no consumir? No es faci la ingènua! Potser no sap que estem en una crisi econòmica i que el sistema comercial necessita una injecció de capital per tal de reactivar la producció?

-Es que jo… pensava estalviar…

***scrough*** Mossos? Tenim un possible cas de terrorista econòmica! Si, un 486 de manual a la porta 5, vingueu immediatament i porteu reforços ***scrough***

(Hores més tard al soterranis d’una comissaria qualsevol)

-Ho faig pel teu bé, si a mi em fa mes mal que a tu… que et costaria confessar-ho tot i jo deixo d’aplicar-te elèctrodes als pits? Creus que a mi m’agrada fer-ho? Es que m’hi estàs obligant!!

– Prooou!! Li juro que jo no formo part de cap organització terrorista!! No sé de que m’està parlant!!

-Així que no vols xerrar eh puteta? Ara em diràs que se t’ha acudit a tu soleta aquesta idea de no comprar res durant les entranyables festes, posant en dubte tots els principis del nostre sistema econòmic, social i familiar. Vinga confessa!! Qui es el vostre lider? On us reuniu? Quina és la propera acció? No hipotecar-vos fins als 30? Confessa!

-… jo es que… de veritat…

-Electrodes!!!

00mani_panic

Bones Festes a tots els lectors d’aquest blog!!

Anuncis

14 comentaris

  1. Un post que s’em va ocorrer quan vaig quedar amb un amic a Pça Catalunya diumenge i, com vaig arribar abants d’hora, vaig tenir la meravellosa idea d’entrar al FNAC en pleno apogeo de familias histèriques comprant-ho tot a mansalva.

    No cal dir que vaig fugir esparverat sense adquirir absolutament res, d’aquí la idea del relat!

    Jo ho sento molt per aquells que es deleixen per la compra compulsiva de regals nadalencs, jo ni en faig ni en rebo més enllà dels purament simbòlics!

    I aquest any amb l’excusa del atur… buhhh!!

    Doncs res, com a apunts pel debat, tan sols assenyalar que gran part de la culpa de la crisi la tenen aquells que s’han degut la propaganda del sistema bancari segons la qual una epsona es millor segons si consumeix més, abnegant de la cultura i mesurant les persones per la seva quantitat de pisos, cotxes i com no hipoteques que no poden tornar perque son uns miserables encofradors garrulakos que d’un dia per l’altre han apssat de cobrar 5.000 euros a res!


  2. Si hem consumit massa (molt mes enllà de les nostres posibilitats) es perquè tot i tots ens han portat cap aquest camí. Ara ens trobem en una zona bipolar on per una banda et diuen “consumeix, que de tu depèn l’economia mundial” i per l’altra consumeix de manera responsable.

    Jo consumeixo com sempre, poc molt poc, sense regals i sense gaires extres. Es clar que en el meu cas es molt fàcil, desprès de 30 dies seguits treballant mes hores del compte qualsevol consumeix…


  3. Feia dies que no et llegia però un cop tornada, et trobo tant incissiu i maravellós com sempre. Passo de gastar per gastar, ara i sempre. Seré naïf però passo de consumismes estúpids. Bones festes!!!


  4. Feia dies que no et llegia però un cop tornada, et trobo tant incissiu i maravellós com sempre. Passo de gastar per gastar, ara i sempre. Seré naïf però passo de consumismes estúpids. Bones festes!!!


  5. Que passis molt bones festes!!!
    I recapacita si-us-plau: amb gent com tu el sistema no pot funcionar. Madura ja d’un cop per sempre i suma’t a l’immensa majòria: Compra! Consumeix! Hipotecat!
    Si no ho fas, d’altres podrien començar a pensar com tu i això si que seria la fi de la història i l’ùltim home.


  6. Em sembla una mica paradoxal aquesta crítica al consum venint d’algú que es deixa mig sou (o mig subsidi d’atur) en veure en directe als seus ídols musicals i en pagar la connexió ADSL (gens barata a Espanya)!

    Vull dir que és molt fàcil criticar el consum pel consum però abans mirem-nos bé per dins… que tiri la primera pedra qui estigui lliure de culpa!

    Jeje, ja veus m’ha sortit la vena criticona, roger.

    Bones festes a tots, consumistes i no consumistes!


  7. Ostres!!! hauria d’haver llegit aquest post abans de gastar-me el meu ínfim sou en inundar casa meva de regals inutils… Ara que faig? A qui li regalare la figura en tamany natural de Sarah Palin?
    Ja ho se… al seu gran admirador, en Roger!
    I de pas un CD amb lectures de l’Ecce Hommo pq se l’escolti per les nits i deixi d’una vegada el materialisme…

    Que no sigui res el Nadal.


  8. tu creus que hauria de fer-li un regal per nadal?
    es que ara m’han plantejat el dubte i jo que sàpiga no té res per mi però psè… qui sap.
    què en penses?


  9. Jaja, sí el tió et portarà les obres completes de Nietzsche i dels idealistes alemanys… ah i una bíblia, un alcorà i un talmud! Ja està bé tant materialisme!


  10. Bon Nadal i millor any nou.


  11. XDDDDD podria ser un cas totalment real…

    muaaa i bon nadal


  12. Molt bo!

    Per cert, “Ja que hi som” torna a estar actiu, després de molt de temps de silenci!

    http://jaquehisom.wordpress.com/


  13. Anem per pams!!

    Evidentment que a mi m’agrada consumir, com a tothom, el problema és el criteri emprat: cal tenir semrpe en compte els teves possiblitats i la prudencia i mai deixar-se endur per la publicitat.
    M’explico: jo puc deixar-me 60 euros per veure Madonna o Morrissey (si, es el q em va costar), però una altre cosa es que amb un sou mileurista em llencés a hipotecar-me, com ha fet la inmensa massa garruloca d’aquet país.
    Consumir cultura és una inversió en un mateix!

    I en quant a les festes nadalenques, la veritat, m’embafen tant, pero taaant!!

    Us recomano q rellegiu aquest relat sobre el Nadal publicat l’any passat per aquetses dates!
    http://www.lacoctelera.com/glamboy69/post/2007/12/24/diaalegs-imaginaris-un-sopar-nadal


  14. jajaja, jo inverteixo en menjar!! si, si, em gasto molta pasta en menjar, i no arribo al sou mileurista ni a la meitat vamos!

    fa molt que vaig llegir aquest post i tenia pensat afegir-hi alguna opinió però entre les festes i l’ensurt del nou look etc doncs que se m’ha passat. JO el que odio és el comprar sense necesistat i el tema moda, no és que sigui una alternativa ni molt menys, però no em surt de dins tenir la necessitat de tenir 50 jaquetes diferents, tot i que puc entendre que hi hagi gent que tingui aquesta necessitat. El que em fa molta ràbia és que gent que va justa de diners li sorgeixi aquesta necessitat de comprar 50 jaquetes, quan trobo que hi ha coses molt més de necessitat primària, i després en relació en aquest Nadal el fet de la obligatorietat de comprar. Trobo que consumir ha de ser un acte responsable, lliure, i sobretot ha de ser lliure el fet de regalar! només faltaria! no m’agrada gens el fet de sentir: pfff i ara què regalo??? però si en principi regalar és una mostra d’estima i apreci! i no és pas obligatori estimar… diria…



Deixa un comentari

