h1

Especial de Terror

Octubre 29, 2008

No puc entendre com la gent pot preferir celebrar la cutre i folklòrica castanyada abans que la genial invenció de Halloween. Si, ara em sortireu amb el típic discurs anti-globailitzador i ultranacionalista de regust carlí, defensant les tradicions més nostrades, però confessem-ho: és molt millor el terror i les disfresses fantàstiques que els moniatos i panellets, o no?

En tot cas, com no us puc convidar a una tapa virtual de castanyes a través d’aquest blog, he decidit iniciar un especial de terror que durarà d’avui al proper dimecres, quan ja sabrem del cert qui serà l’inquilí del Despatx Oval, la qual cosa, segons com vagi, pot ser MOLT terrorífica.

No espereu, però, trobar en aquesta pàgina cap mena de referència a la ciència ficció de sèrie B, no! A mi no em produeix cap mena d’angoixa pensar en zombies, morts vivents o vampirs, les nits de por sofertes a la meva infantesa esplaiera em van immunitzar completament a tot tipus de temor que no es basi en un fet real i possible.

Així doncs els meus malsons són completament materialistes i duen noms com soledat, violència, atur, enveja, càncer, odi, accident, vih, depressió, trauma, suïcidi… pèrfides aprensions que es poden amagar al costat de cada cantonada del camí futur per segar de cop el nostre devenir per sempre més.

Benvinguts al Especial de Terror! Seguiu atents a aquest blog si es que us hi atreviu muahahahah!

15 comentaris

  1. OH, NOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! (crit noia adolescent americana serie B)


  2. Doncs a mi m’agraden els panallets. I digue’m ranci, si vols. Però de carlí no en tinc res.


  3. oh quina infàmia roger! no em puc creure que prefereixis el halloween a la castanyada!!!!! rebras noticies meves via fotolog muaahahahaaa


  4. sembla mentida que una persona cultivada en l’estética com ets tu et pugui agradar la repugnant estética del halloween americà, i parlant de disfresses aquestes que tu valores tant no son las de Rio ni tampoc las de Sitges, entre la carbassa o el panellet no hi ha color


  5. vinga va sí! tallem-nos les venes, deprimim-nos tots juntets!
    quasi que prefereixo témer el monstre de debajo de la cama.


  6. A veure, el Sindicat de Castanyeres Borrokes: Algú em pot ARGUMENTAR que té de bó la castanyada??
    Halloween és divertit, com un carnestoltes de terror, amb bromes i trucs!


  7. Com a membre del sindicat de Castanyeres Borrokes, de bo la castanyada té el plaer de fer i menjar panallets (o no n’havies fet mai a l’esplai), les castanyes, els moniatos, però en especial el que les acompanya, el vi bo.
    Però és cert, segur que és més divertit Hallowin, però em quedo amb la velleta venedora de castanyes.


  8. Ei Arqueòleg!

    Respecte a això del Hallowen i la castanyada i demès tinc previst fer una entrada al meu blog un dia; però ja que surt l’ocasió aprofito per deixar aquí la meva opinió:

    Tot sovint ens queixem que es perd la castanyada o la sardana o altres tradicions, i és cert, cada vegada es practica menys. Però el cert és que ningú ens prohibeix res, la realitat és que ens han arribat cel·lebracions i músiques que preferim davant de les nostres.

    No tinc res en contra de les sardanes o les caramelles, però prefereixo escoltar altres músiques que em criden molt més l’atenció que aquestes, per molt tradicionals que siguin. I no és que no apreciï la cultura catalana, sinó que ara tenim millors opcions.

    Espero que se m’hagi entès, però tot sovint sento a gent que diu que està morint la sardana com si fos quelcom dolent, el dolent seria que algú la matés. Però nosaltres, sota la nostra propia decisió, decidim fer d’altres coses.

    Apa, salut i seguiré aquestes entrades sobre el terror!


  9. Exacte Jordi!! A qui es on volia anar a parar! Es com si per salvar la cultura catalana tothom hagues d’escoltar caramelles en comptes de pop, rock o punk!
    Subscric plenament el teu punt de vista.


  10. Mai he celebrat (ni crec que ho arribi a fer) el Halloween, a mi m’agraden les castanyades, les castanyes, i el moscatell. I si vols terror i por que millor que una castanyada en família per experimentar-los. M’agrada el tió, els castellers i no m’agrada el pa amb tomàquet ni les sardanes.

    Mort al halloween!!!!!!!!! (mes que res per provocar)


  11. Arqueoleg: No es tracta d’ARGUMENTAR ! No hi ha cap seqüencia lògica que, a partir d’uns axiomes irrefutables, em condueixi unívocament a “castanyes” o a “carabassa”. Es simplement una qüestió de gustos personalis (Kant: Crítica del judici).

    I, efectivament, estic d’acord amb els qui diuen que les tradicions canvien amb el temps. AFORTUNADAMENT!!, perquè hi ha tradicions que maten. Però a mi, em segueixen agradant les castanyes.


  12. x cert, la meva foto la vaig fer pensant en tu.
    y no es nada del subconsciente.
    es que me hizo gracia xD


  13. No crec que s’hagi d’escollir una cosa o una altra… Les castanyes, amb aquest temps tan deliciós que fan apeteixen força… i els panellets estan força bé, sobre tot ara que cada cop s’innova més en el tema (acabo de provar-ne de roses)… I després, si a un l’apeteix, per què no disfressar-se de bruixot o de mort vivent? no són incompatibles… Per cert, tinc uniforme de general nazi … igual mel poso demà. És una disfressa aterradora, més que res perquè em queda bé! XDDD


  14. Doncs l’unic que m’agrada de les dues coses es:
    De la castanyada, tal com han dit, el vi moscatell
    Del Halloween, que si es fa be (com vaig veure a belgica) pot ser una tradicio divertida, encara que les disfresses de por son totes de pelicules tipiques de por…

    espero amb anhel els teus relats de por materialistes.


  15. Ho sento, em quedo amb els moniatos, pene-llets i el moscatell a litres abans d’anar a dormir. Què importa vomitar-ho tot l’endemà si per uns instants he tocat el cel.



Deixa un comentari

