h1

Catalunya al psiquiatra

Setembre 11, 2008

-Bon dia Doctor, crec que darrerament he tingut alguns petits problemes que li voldria comentar…

– Vosté dirà!

– Hi ha dies que m’aixeco amb l’autoestima molt alta, amb deliris de grandesa, creient-me que encara soc aquell imperi mediterrani quadribarrat, en canvi d’altres matins em desperto amb la sensació que estic acabada, obsessionada amb la meva mort cultural i lingüística…

– Aha… (Nota: possible bipolaritat). Parlim de vosté, de la seva identitat…

– Ui, doctor, aquest tema em té tan absolutament desquiciada que no dormo, no visc, no menjo, tinc tota la casa tan descuidada que cau a troços. Em passo hores i hores mirant-me al mirall i preguntant-me si soc una nació, una regió, una comunitat autònoma… és greu?

– Aha… (Nota: crisi de personalitat com un piano). Ara expliquim la relació amb el seu marit…

– Bé, la veritat es que va ser un matrimoni forçat… jo no volia… era jove… La nostre relació té alts i baixos: hi ha dies que em regala un Estatut (una mica escarransit, pel meu gust, però que hi farem, els homes son així!) i altres que no em vol donar ni una mísere paga pels meus capricis, i mira que jo m’estic tot el dia treballant com una burra!

– Aha (Nota: EL MARIT és l’origen de tots els seus traumes…) I que pensa fer al respecte? Ha pensat en el divorci?

– Si… de fet sento veus… que em diuen que marxi de casa, que amb la meva feina podria viure sola, com una dona alliberada… pero soc molt cagada i li tinc por al meu marit, que és molt rencorós, sap? El darrer cop que ens vam barallar em va montar un sarau de 40 anys! I també escolto altres xiuxiuejos que m’asseguren que soc afortunada per tenir un home tan bó que em dona lliberat i que si visqués sola, em moriria de gana al segón dia!

– Mmm vaja (Nota: Esbrinar si hi han antecedents d’esquizofrènia a la seva família). I voster a que es dedica, per cert?

– Pentino gats, bàsicament! Els hi faig trenes, tupés, rastes… així em distrec i puc seguir donant voltes a les meves cabòries!

– Molt bé senyora, la sessió ha finalitzat, prenguis aquetstes dossis de Prozac en vena i vinguim a veure l’any vinent!


25 comentaris

  1. El que passa és que a Catalunya hi ha massa “gafapasta” i s’escolta massa música indie:

    http://www.elpais.com/articulo/cultura/Poca/autoestima/gusta/musica/indie/elpepucul/20080905elpepucul_2/Tes


  2. Ahaha! Razzmatazz i el Summercase son els únics culpables de la desafecció política! Ara ho entenc tot…


  3. Bromes apart t’ha sortit un post rodó. De veritat que és el millor post que he llegit en mesos!


  4. Molt bo. Especialment el “pentino gats”, és que és això.


  5. Però, el marit la folla o no la folla?


  6. Diguem que la independència seria el divorci i la guerra, seguida de la total ocupació del territori, seria l’assassinat (violència de gènere).
    Per cert, Julianen… Follar-la se la folla cada dia!! Sobretot donant-la pel cul!!! 😀

    Records a tothom!


  7. I ara que Catalunya vol una mica mes de llibertat no ens volen ni ampliar la cuina…


  8. Boníssim!!


  9. molt bna!
    una cnversa breu et resumeix la cmplexa situació dl país.
    Anant més enllà…
    França és l’ex?
    Escòcia es una amiga?
    Euskadi pinta algo?
    Aquesta Catalunya ha de tenir un cercle social!


  10. Genial. Realment ens cal un psiquiatra.

    Salut!


  11. Euskadi és “l’altra” (Espanya és polígama) i clar Catalunya està envejosa perquè Euskadi a pesar de tenir tendència al xantatge emocional (o potser per això) rep regals més cars i bons (concert econòmic). Catalunya és més pàmfila i sempre es queda amb menys!

    Superafavor que França sigui l’ex (de fet durant la guerra del 1640 o la invasió napoleònica es rumoreja que va tenir un affaire, però Espanya fa veure que no coneix aquestes banyes).

    El seu cercle d’amigues com apunta Esteve tenen una situació similar (Escòcia, Quebec…), tot i que els seus marits són més rics i tenen cotxes i cases més grans…

    Jaja, arqueòleg volem una segona part!!! (Potser el 12 d’octubre?).


  12. A més la pobra Catalunya veu que els marits de les seves amigues (Escòcia, Quebec) la tenen més gran. Si Catalunya pillés un tros d’home ben dotat com Gran Bretanya segur que no se’n voldria separar com les ingrates Quebec o Escòcia! Per raca que fos el marit segur que tindria més que portar-se a la boca que ara!

    Clar que també té amigues amb més mala sort, com Sàhara Occidental (una ex d’Espanya que ara té un marit que l’estova de valent).

    També mira enrera i veu que l’ex que tenia, França, és un psicòpata que ha acabat assassinant a totes les seves parelles (Bretanya, Occitània, Alsàcia, Còrsega…). Així que tornar amb l’ex no és la solució…

    Ai que això dóna per un culebrón…


  13. ahahahah
    M’encanta el culebtrot venezolà que us esteu inventant!! No pareu plis!


  14. Ei, Arqueòleg, t’he trobat a faltar. Veig que el bloc va genial… me’n alegro perquè vinc del bloc del Xfar i… en fi.

    Una abraçada!


  15. També detecto una dosi notable de paranoia:

    – Doctor, és que em persegueixen, volen anorrear-me i masacrar-me cultural i fisicament.

    Està clar que això és amb la col.laboració d’uns quants elements rarets: no hi ha cosa pitjor per a un paranoic que el persegueixin de debó. Hahahaha


  16. Em sembla que amb tans problemes una opció que es pot plantejar seriosament sería és el suicidi. O anar a visitar la seva petita germana aportugesada i monja Andorra i demanar-li consell, com per exemple preguntar-li si sota la tutela de la Diòcesis de la Seu es pot sentir més tranquil·la… Tot i que potser la para els amics del marit, aquells que porten tricorni.


  17. ELs catalans necessitem follar més amb els estrangers de dins i fora del principat. He d’estendre la nostra llavor catalana arreu!


  18. Jo ja vaig deixat llavor per terres llunyanes…però no què faig malament que no germina.


  19. La solució es lligar-se a un tio enorme que deixi en ridícul a Espanya. Per desgràcia, la comunitat de veïns (UE) no permetria mai que una dona de les seves marxés amb un chulo de merda amb chiclet (EUA) o amb un psicopàta amb personalitat múltiple (Rússia).


  20. Bo, molt bo. Del millor que he llegit últimament si bé ja La Trinca ho cantava fa trenta anys.

    Que el psiquiatre també s’apunti com possible diagnòstic el símdrome d’autocoplaença victimista. En això som els reis.

    Hi haurà segona part?


  21. Magnific, en un món de bojos ningú se salva.


  22. Sr. Arqueòleg Glamurós:
    Gràcies per perdre el temps i dedicar uns instants a compartir el seus pensament i opinions. Estic sincerament sorpresa.
    En aquest país nostre, que no és la República, només sabem – i jo sóc la primera, queixar-nos i subratllar els defectes dels altres. Que algú m’ensaboni ni que sigui una mica … sorpren i fa guanyar una micona de greix. (Ja els perdre fent una mica més de Ioga)
    No el conec, però a mi, i als meus amics i amigues, ens agrada investigar, fer reserca, i passar genial ….
    Amb el seu permís, gràcies a vostè continuarem aprenen des del seu blog:
    https://glamboy69.wordpress.com
    Un Doctor en Antrolopogia, que no ho sabia fins el passat dia 3 de setembre – diu el seu darrer post
    Una de les plomes mès acides de la xarxa – segons autodefinició.
    Un arqueòleg glamurós que reflexiona….
    I això no és poc, és bastant pels temps que ens ha tocat viure.
    Gràcies!


  23. genial … 🙂 … realment m’ha encantat!


  24. Pens que tothom, qui més qui manco, necessita anar al psiquiatra, no tan sols Catalunya hehe


  25. Aquesta pacient no es guarirà anant ella al psiquiatre i preguntant-se qui és o deixa de ser… Catalunya es guarirà quan cadascú de nosaltres deixi de pentinar el gat i vulgui ser un Cat. Mèu!



Deixa un comentari

