h1

Cap a León! // Ingredients per un relat

Juny 17, 2008

Doncs si, estimats lectors, ha arribat el moment de revelar quin és el projecte que fa uns mesos duc entre mans i que finalment començarà en ben poques hores!!

Demà dimecres, si cap contratemps de darrera hora no ho impedeix, estarè agafant un tren amb destinació León per participar com a ponent dintre del “V Simpósio Internacional de la Mineria y la Metalurgia Históricas en el Suroeste Europeo“, on divendres a les 10:00h exposaré a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres les conclusions preliminars del projecte de recerca en el que porto uns dos anys treballant.

Ponència que, si tot va bé, es materialitzarà també en dues publicacions científiques d’alt nivell.  I com a bón paranoic m’enduc unà còpia del text i del powerpoint en CD, USB i, fins i tot, n’ penjat una còpia al meu pròpi mail! No fos cas! I heu de saber, també, que porto dos dies ensajant davant el mirall, estic taaan nerviós! 

Realizar aquesta conferència suposarà per mi un petit esgraó en el meu currículum professional, però sobretot una gran satisfacció personal, ja que per arribar fins aquí hem hagut de desafiar a tot tipus de persontges macabres sorgits del món de la costrucció que, des del primer moment que vam posar el peu al jaciment, han intentat totes les argucies imaginables per boicotejar la nostre investigació. 

No puc marxar sense agaraïr de tot cor a tots els professionals que han fet possible que aquesta aventura multidiscilpinar arribi a bon port: arqueòlegs (un bon munt), geòlegs, enginyers de mines, cristal·lògrafs, fotògrafs, geògrafs, filòlegs, conservadors, arxivers, informàtics, traductors i, sobretot amics! Gràcies a tots i totes.

I res! Com no podré actualitzar el blog com a mínim fins Diumenge o Dilluns us proposo UN JOC per que us entretingueu amb la meva absència: es tracta de que cada escú deixi escrits tres mots en català, ja siguin noms, adjectius o verbs, com més rebuscats millor i jo em comprometo a la meva tornada a escriure un relat on hi apareguin tots! Segur que, tot i així, serà una narració menys surrealista que els meus deliris onírics dins un Cuarto Oscuro, ahajaja!

PD: La fotografia porta com a títol “Progress” i és obra del fotógraf català Manuel Lao

28 comentaris

  1. Ei! alguna cosa en sabia, peroò moltes felicitats, recorda parla a poc a poc i tot et sortirà genial!!!! nervis??? ja ens explicaràs l’experiència…

    tres paraules, no? immolar, identitat, cucurutxo


  2. pues sí, como te iba diciendo, muy surrealista todo, es que, qué tipo de sensibilidad puede llegar esta gente? ninguna, ya te digo yo, ninguna, pero bueno, que uno lo supera y se queda tan tranquilo. que por cierto, me ha encantado el café/té, que gracias por tus preocupaciones y que adoro que me invites aún sea restregándome tu sueldo por toda la cara, me tienes demasiado mimado.
    bueno, ya nos veremos algún que otro día.

    PD. xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
    PD2. l’he llegit sencer.
    PD3. esberlar, ionitzar, extrarradi
    PD4. m’encanta tenir privilegis!


  3. Connery, bosc i segle XIV

    Que et vagi molt bé per Leon!


  4. Assajar davant el mirall és imprescindible. Ben fet! Sobre tot per a tenir noció exacta del tempo.
    Segur que t’anirà molt be, tranquil.
    Ja ens diràs de que va la teva expossició, però no ens penjis la ponència sencera. Només lo necessari per satisfer curiositats malsanes. Això de la Mineria histórica em te intrigat.

    Les paraules: carafresc, glera i pantisocràcia. He obert el diccionari del IEC per tres pàgines al.leatories i he escollit la que m’ha semblat més estranya. Hahahaha.


  5. Ah! I no sóc fan del Johann Anton Philipp Bürger. Només que em van fer molta gràcia els seus comentaris personals en llibres matemàtics.


  6. uale! doncs moltíssima sort en aquest projecte que de ben segur t’anirà genial! ja ens explicaràs aquesta gran expèriencia i oportunitat i no et posis nervios!! que important eh roger? et pots donar per satisfet!

    tres paraules eh?…mmm…dossier, empalar i micròscopi
    aviam com te’n surts!


  7. he pensat en un bis a bis amb tu. tot i portarnos pocs anys som de diferents generacions. Podem escriure ma a ma una mena de conversacio imaginaria sobre el concepte de l’estil homosexual a dia d`avui i tal com evolucionara cap al futur. Com si tu fosis Capote y jo Marc Jacobs.

    Lo del teu relat en catala envial a dontbejealous2006@hotmail.com tal y com vols que jo el publiqui. Sota el cicle Articulos de alquiler.

    GrAcies!


  8. Mineria i metal·lúrgia, temes apassionants on els hi hagi. :p És broma. Suposo que a cadascú li apassionen els seus temes. Segur que tot anirà molt bé.

    Pel relat: gonorrea, pus, espiritual


  9. Bon viatje i bona sort.

    Les meues paraules:

    Aldarull.
    Borinot.
    Desgavell.


  10. T’acabarem putejant entre tots ;-), però:

    1.Sargantana.
    2.Feixista.
    3.Entremeliat.

    Sort i endevant!!


  11. Que et vagi molt bé!
    (Per cert, els trens espanyols són tan moderns com el de la foto? Em sembla que no… Si agafes el tren que va fins Astúries, és un bodrio de l’any de la pera…) 😛

    Ah, i els tres mots:
    1. Greuge
    2. Papiroflèxia
    3. Usatges

    Sort!


  12. A León t’anirà de puta mare. Saps com ho sé? Perquè et semblarà el cel fer una exposició davant no sé quantes persones, comparat amb els palabros que et trobaràs aquí.

    Els meus són: abellir (accepto formes conjugades perquè ets tu), paŀladi (element químic) i ciclopentà-perhidrofenantrè (nom freak de l’esterà, la molècula base dels esteroides). Pitjor que això no hi ha res!


  13. Holaaaa! M’ha fet molta ilusió el teu comentari al meu fotolog! Per cert, t’has fet membre expressament per deixar-lo? jeje!
    Què et vagi molt bé per León! Ja m’explicaràs què tal… segur que els impresiones! jeje

    Les meves paraules són:

    1. Carquinyoli
    2. Esfilagarsar
    3. Encopresi

    Que vagi bé!!! Petonetss!
    (your cousin)


  14. Enhorabona!!!! És una gran notícia! Per cert, series tan amable de deixar-m’ho llegir quan vulguis? Segur que és força interessant i m’agradaría molt llegir-lo!!!
    Sobre els trens cap a Lleó… armat de paciència, que és viatjar en el temps…
    Les meves paraules són:
    Tamborinada (tempesta)
    Aixolomar (donar un cop d’ull amb ànim de tafanejar)
    Cadernera


  15. BCN-León en RENFE pot ser demolidor. La propera vegada agafa un avió low cost (potser no hi ha vols a León, però sí a Oviedo i d’allà en bus en 1 hora o hora i mitja en plantes a León)


  16. umh…

    1.- tafanejar
    2.- ravalejar
    3.- mandrejar

    (puedes conjugarlos)


  17. Molta sort amb la ponència, i pensa que no és més difícil que una reunió de pares per anar de campaments a l’estiu.

    I per donar-te una mica de feina aquí tens les meves paraules.

    – trifori
    – campaments
    – Camino (ja que estàs a león, i passa el camino de santiago)


  18. Cony, el títol té tela. Això estarà al Youtube?!
    Ah, que guai, 3 paraules:
    1. noranta-vuit
    2. ventilador
    3. barjaula (per allò de “Sue Ellen, ets una barjaula!”)
    Que vagi de gust.


  19. (Eh, jo no volia posar un emoticono! Només era un parèntesi que s’ha convertit a emoticono! Quina ràbia em fan… )


  20. Que vagi tot bé al viatge. Pel que fa als tres mots endimoniats jo proposo:
    Embarbussament, manyac, mel·liflu.


  21. krek ke no t’ensortiras!!! tres mots…
    esbodregar, ciclopi (que no ciclop, eh!), termodinamica….
    jajaja

    salut i força a Lleo!!!

    percert visita les tasques del lloc…tenen la millor vedella curada del mon, i l’anomenen Zecina.


  22. 22 comentaris!!!!!!!!!!!!!!!!
    Company s’et està girant una feinada……. potser que no tornis de León.


  23. Glam, demà dia 20, desprès de portar la declaració de renda al banc o quan t’ho permetin les teves excelses obligacions arqueològiques :), passat pel meu bloc, tens una cosa per a tu.


  24. Nen, sembla que hi haurà moguda a León…

    http://www.20minutos.es/noticia/391553/0/neonazis/manifestacion/leon/


  25. mmmmm’ha agradat lo de la proposta de mots (jo també vull!), encara q sembla complicat treure’n algo de bo (sense allargar-se en una novel.la o mini relat estil David Lynch) amb les tríades presentades, així doncs, potser convindria flexibilizar escollint una (o dues) de les paraules de cada comentador…

    y asín me despido, no sin antes decir: pecúnia, esternocleidomastodeiu, coprofàgia…


  26. Que et vagi be per Leon i no et posis molt nervios, que sempre traeixen i per fer una ponencia mes…

    Tautologia
    Momia
    Corbacho

    aquest text sera molt divertit…


  27. TEEEEMPS!!
    Ja no podeu deixar més paraules, so cabrons, que com us heu picat eh!!
    El relat en qüestió el upblicaré a començaments de Juliol, quan hagi acabat l’esècial del Orgull GLTB i així de pas tindré temps epr buscar en el diccionari la majoia de paraulotes que m’heu deixat aquí ahjaja!

    Doncs es seguidament vaig a baixar-me les fotus de León i edito un post explicant-vos les meves aventures!


  28. […] he estat capaç de quadrar tots els mots que els lectors d’aquest blog em van deixar en un post passat, per tal que que jo n’elaborès un relat! Després de trencar-me el cap intentant fer lligar […]



Deixa un comentari

