h1

Cada dia em costa més acostumar-me a tanta vulgaritat…

Abril 1, 2008

me working

Jo vaig fer una carrera de lletres per passar-me la vida codejant-me amb intel·lectuals, discutint sobre art medieval, o comentant quin es el millor poeta de la Generació del 27; però el destí, en una més de les seves bromes sarcàstques, ha fet que el meu devenir professional acabi dins el fantàstic mon de la construcció, rodejat d’inividus on el su màxim acte cultural en la darrera dècada ha estat llegir el “Que!”.

Paletes desdentegats, encofradors fatxes amb la bandera d’Espanya tatuada al braç, responsbles de seguetat talibans que no em deixen ni respirar, maquinistes amb Radio Teletaxi a tota pastilla… Un entron laboral d’allò més elitista i glamurós,vaja!.

I si, ja sé que pot semblar una contradicció ser marxista i tenir aquests aires de sueprioritat sobre la classe obrera, però jo també soc un treballdor assalariat i cobro una sisena part del sou d’un camioner autònom (i no va en conya eh, que ho he calculat!), tot i tenir mil vegades més estudis i cultura: on és ara la paradoxa?

De debó que haurieu d’escoltar les converses que tenen! Quan dexen per un instant de parlar de fútbol o de les tetes de la primera que passa pel carrer comenten “que si mi mujer me ha pillado yendo de putas cuando vió una factura de una mariscada a las 4h de la mañana” o “desenrolla ese billete antes de pagar, que se nota que te has metio una ralla“; això quan no fan un cosa que em posa molt dels nèrvis: confonen el subjuntiu amb l’infinitiu (“ayer hablemos de futbol“, per exemple).

I a mi, clar, em veuen com aquell freak que s’està mirant tot el dia la màquina, no mou un múscul, no parla ni de fútbol, ni de tetes, i utilitza la conjugació verbal correcte.

En fi, com podeu veure l’arqueologia dista anys llum del glamour aventurer que Hollywood li ha donat als films d’Indiana Jones!

…but I will survive!!

 

Anuncis

30 comentaris

  1. El problema deu ser el dia a dia.. no es tracta de que estiguis desqualificanta ningú, sinó més aviat de la sensació de no poder compartir aficions o converses amb la gent amb qui et passes la major part del dia; conec gent que ha deixat la feina per aquest motiu, i no és broma. Ha de ser dur. De totes maneres, vull dir-te que de vegades treballes amb gent que se suposa que estan a la teva “onda” o que han estudiat el mateix que tu i que per tant se suposaria que tenen interessos similars, i la veritat és que és ben bé igual… així que “para todos hay ostias!”, jajaja. Ànim! Per cert: lo del “Qué” m’ha arribat a l’ànima. No he passat mai tanta vergonya aliena llegint un diari i alguns dels titulars que allà apareixen. Tremendo! Però.. qui té els sants COLLONS de fer un diari com aquest i que no se li caigui el substantiu masculí plural anterioment esmentat en majúscules? És realment per TRALLAR…


  2. Realment he optat pel slenci i passar desaparcebut1 Aquetsa és una altre: no et pots ni imaginar el nivell d’homofòbia a les seves converses!!

    I en quant al “Que!” jo tinc la teoria que en realitat no l’escriuen periodistes sinó micos en una gàbia!


  3. Vaja.. jo apostava pels mandrils… I en relació a aixó de la homofòbia.. de vegades no cal que parlem de gent com la que descrius; i són molt pitjors els que van de progres i després giren la cara quan veuen dos gis fent-se un petó a la boca… visca la hipocresia!


  4. Si, si: dintre de l’arqueologia hi han llicenciats professionals que son molt més garrulos que molts paletes!! Ara mateix en tinc un al cap….


  5. Jajaja doncs treu-te’l, que no s’ho val segur! I tio: mira Entre tinieblas! No ho sé, baixa-te-la, lloga-la o el què sigui, però no te la perdis: t’escollonaràs de riure (mira’t el comentari a la teva resposta sobre l’Almodóvar al meu bloc i sabràs el perquè)


  6. Mira’t això com a aperitiu, a veure com ho veus jajajaj http://www.youtube.com/watch?v=hFGiBCZjBKs


  7. t’estàs replantejant un gir en la teva vida?


  8. Ei, Roger! Ja sóc aquí! He ressuscitat! (Bé, deixem-ho que he finalitzat les meues petites vacances.) Fins i tot t’he fet cas, i he actualitzat el meu blog. Ara em tocarà posar-me al dia del teu, que veig que tu no has parat d’actualitzar-lo… Un bes ben gran.


  9. Pero què t’esperaves? una classe obrera instruïda? democràtica? progressista?

    Jo ja fa temps que em vaig desenganyar de tot això. Sobretot quan coneixes gent que, des d’una posició d’inferioritat, defensa el seu opressor amb ungles i dents.

    I sobre l’homofòbia no cal que parlem.

    De totes maneres t’hi trobaràs gent així, molta, a tots nivells. No hi ha una sola premisa que puguis imaginar que es compleixi.


  10. Protesto enèrgicament contra això d’estudiar una carrera de lletres per poder parlar d’art medieval o de la generació del 27. Malauradament, la cultura no és cap vacuna per a l’estupidesa.
    És cert que l’incultura, normalment va lligada a l’estupidesa, però també hi ha catedràtics que, com no els parlis del seu tema, el seu nivell de conversa és molt limitat. Hasta n’he arribat a conèixer que fan lo del “habemos”.
    I, afortunadament, també conec autodidactes que tenen les orelles sempre parades per aprendre qualsevol cosa nova. No tot està perdut!!


  11. Malauradament, el món està ple de gentussa. EL més frustrant de tot és que l’hem de suportar, ja que formen part de la nostra societat… Per desgràcia.
    Tot i així, sempre podem fer servir la seva ignorància en contra seu, manipulant-los i assegurant-nos que treballen al nostre servei. La nostra alta cultura no té preu, i és la millor arma per a mantenir-los a ratlla.


  12. no és una confusió, és una característica dialectal de l’andalús occidental. no és broma, tb s’utilitza al sud d extremadura.
    jo diria que en el cas del verb que utilitzes com exemple “hablar” és l’infinitiu i el present de subjuntiu seria “que yo hable”, l’imperfecte “que yo hablara” y el perfecte “que yo haya hablado”

    cito Wikipedia:

    El “mal hablar” de los andaluces y la diglosia

    Motivos históricos, sociales y políticos han llevado a creer a muchos españoles, entre ellos andaluces, que el andaluz no es un dialecto sino una tosca y aleatoria deformación de la lengua española.

    De esta manera, ha existido tradicionalmente una visión negativa del dialecto andaluz por parte de los hablantes de otras variedades lingüísticas de España. De hecho, existen referencias que desprecian, rechazan o condenan al andaluz desde principios del siglo XVI. Tal concepción se apoya en dos creencias:

    * La primera, que el andaluz es una “deformación vulgar” del español “correcto”, lo cual es una idea extralingüística.

    * La segunda, que el andaluz es producto de la ignorancia y del atraso cultural de los andaluces, lo que obviaba dos hechos fundamentales: La antigüedad de los rasgos dialectales andaluces es muy anterior a la crisis socioeconómica andaluza, y el hecho de que el andaluz no sólo se caracteriza por sus rasgos fonéticos, sino también por un abundante léxico propio y por rasgos morfosintácticos y semánticos peculiares.

    A esta idea negativa del andaluz en la conciencia colectiva de los hablantes españoles de otras variedades, se sumaba la existencia de un influyente grupo de andaluces que a lo largo de la historia han rechazado el andaluz, intentando adaptarse voluntariamente a la prestigiosa variedad septentrional. Esto puede explicarse debido a que la educación, el prestigio social y la cultura académica, siempre han ido unidas en Andalucía a la lengua española culta, mientras que la forma dialectal andaluza siempre se ha identificado con lo popular e iletrado. Por ello puede decirse que tradicionalmente en Andalucía se ha producido una fuerte diglosia, que siempre ha relegado al andaluz a la oralidad y a registros lingüísticos familiares y cotidianos.


  13. diria que el q tu consideres q ells utilitzen de forma incorrecte és el perfecte de indicatiu. però la forma utilitzada no correspont al sujbuntiu, correspon al mode imperatiu. ex: venga, “hablemos” (nos) de futbol.


  14. ostres! jo crec q la teva vida d’arqueoleg donaria per un guió… no oblidem q també t’ha tocat disfressar-te de romà, no????

    però, això, tu a sobreviure… q després ven fascinat pels descobriments del teu equip i això no te preu.


  15. Estic amb en Ferran en què la cultura no és cap vacuna contra l’estupidesa. De tota manera, el nivell cultural del país és el que és. A més, posats a que algú sigui un fill de puta (que ho serà igualment sense tenir el graduat escolar o amb 5 carreres) jo disfruto més amb un fill de puta culte. En aquest sentit, sí que penso que el saber no ocupa lloc, encara que sigui per motius més estètics que ètics.

    També hi ha molt d’universitari amb patètica cultura general. En aquest sentit la cultura no sempre es mesura amb títols, tot i que ajuden. És com el tema dels diners i la felicitat: l’educació formal “ajuda” a ser culte però per sí sola no és cap garantia de cultura.


  16. Nano, això és el mon de la construcció a España… Tinc familiars (de part llunyana ja) que formen part d’aquest mon laboral tant glamuros, paletes i camioners i en dinars familiars crec que em sento com tu. Futbol, tetes, cotxes, etc.

    M’imagino que en el meu ofici també em trobaré algún personatge d’aquest tipus, tot i que estaré rodejat d’artistes o intents de, els que endollen els focus no se fin a quin punt estaran lluny dels teus paletes…


  17. Anima’t, home. Com ha dit algú, no està tot perdut. Possiblement hi ha alguns paletes que no són així realment (almenys no tant) però que adopten aquesta actitud per integrar-se. I sempre et queda la possibilitat de recorrer a la mateixa sol·lució: “si no pots amb ells, uneix-t’hi”, he, he…

    Parlant ja seriosament: no t’havia dit que tinc un altre bloc (a part del “ja que hi som”) on parlo d’arqueologia, entre altres temes, potser t’interessi:

    http://samonea.illencs.com/


  18. El meu avi era paleta, però era persona que estimava la cultura i era autodidacta, li encantava la història, llegir, dibuixar, de jove havia fet teatre…,si hagués tingut l’oportunitat d’estudiar ves a saber fins on hagués pogut arribar.

    Jo crec que es tracta més d’una qüestió de testosterona i xuleria, perqué no només es dona entre els paletes sino entre els caps d’obra per amunt també (això Roger, en pots donar fe). Als arqueòlegs ens consideren una merda i ho han de deixar patent, a més si ets dona pitjor només per això ja es creuen superiors.
    Tu no ets com el de seguretat o l’enguinyer o l’arquitecte que es pasa un día, es passeja pera allà fa el que hagi de fer en un parell d’hores i marxa.
    A més es tracta de gent (paletes, maquinistes, encofradors, etc) que es passa moltes hores al lloc de treball i crec que alguns acaben una mica p’allà(els nivells d’alcoholisme son brutals)

    També crec que vivim un moment on s’exalta l’incultura i el garrulisme. No ens enganyem tenir cultura es un handicap, està mal vist, sobretot si es tracta d’humanitats. Però gracies al pla de Bolonia es carregaran les carreres d’Humanitats que tornarán a ser només per a una élit i les futures generacions només s’hauran de preocupar de treballar en condicions precàries, pagar l’hipoteca i pensar a quin parc temàtic volen passar les vacances.


  19. Ostres!!!!! m’ha sortit un comentari massa llarg, pero es que m’he emocionat. Avui porto una mica de cabreig amb tot aixó, ja t’explicaré Roger.


  20. Xfar-> Prefereixo veure-la verge! Serà la darrera sorpresa d’Amodovar… de moment!

    Pau-> No, això es el pitjor! Que em toca aguantar-los anys i anys!

    Nemo-> Ara em passo!

    Ferran-> Tens raó obviament estava generalitzant en “modo ironic on”! Ja he comentat que el garrulisme universitari es força present…

    Lluís-> Manipular als obrers per tenir un exercit de garrules al meu servei?? mmmm.. sounds interesting!

    Roger-> Un dialecte? Imperatiu?? mmm… no se jo … diria que no eh… en tot cas sona FATAL! Ayer cemnemos pesacdo… NOOR!! cenamooos!

    Aita-> Si! Si em queixo de vici, en realitat soc un apassionat de l’arqueologia

    Rafael->”jo disfruto més amb un fill de puta culte.”
    Ahajaj m’encanta la frase!!

    Chibi
    -> Si noi, allà on vas t’els acabs trobant, no hi ha escapatòria!

    Rassputin-> Un blog d’arqueolgia? ara em passo

    Eva-> NO HI HAN COMENTARS MASSA LLARGS!! I EL TEU ESTÀ MOLT BÉEE!! Demà m’expilques que t’ha passat ja… que miedorrr


  21. Ay nen! las voltes que dona a vida, pensem que ens anirá de una manera i després tot es capgira:-(
    Petons!


  22. Sóc fill, net i germà de paletes. Jo mateix vaig fer de paleta en els meus anys d’estudiant i abominava dels comentaris i les converses. I és cert que les coses van com expliques. El que no em sembla bé i menys encara venint d’un marxista és pensar-se superior pels estudis que has realitzat, per no parlar d’alguns dels comentaris que hi ha aqui expressats. El poble té la cultura que ha pogut/volgut tenir. Ja sabem que en aquest tros de món la cultura no és un bé preuat, al menys no tan preuat com els 4×4, les farres, la festa etílica o el futbol. I no s’arreglarà en molts anys, si és que mai s’acaba d’arreglar. Però pensar que un “inculte” és inferior a algú amb estudis, és una mica classista, no creieu?


  23. Ah i per acabar-ho d’arreglar també sóc andalús de naixement. I aquesta forma verbalde què parles no es fa servir només allà baix. El castellà dels voltants de BCN està plagat d’aquests errors: “Si afuera sabido que plegabais a las cinco fuera venido antes pero estaba dando la vorada a las racholas”, es un exemple que m’esgarrifa. I molta gent ho diu. Salut i glamour!


  24. Sempre que es parla de paletes em ve a la memòria aquella anecdota que vaig viure a la universitat quan un paleta que estava arreglan unes rajoles del terra va contestra a la pregunta “perquè doneu a les rajoles aquests copets a l’hora d’enganxar-les?”

    La resposta va ser la següent “las racholas son como las mujeres, si las pegas bien al principio siempre las puedes pisar”… i els que més van riure aquest penós acudit eren els estudiants universitaris.

    Vulgaritat? com escapar-ne?


  25. Lo de las racholas i las muheres no te desperdici. No ho havia sentit mai, però és potser un dels millors exemples del Celtiberia Show. Resumeix tota una manera de pensar que, malauradament, encara és molt present a la nostra societat.
    De totes maneres, repeteixo, encara hi ha gent de tots els nivells socials que para l’orella per aprendre. Perque només pot aprendre qui és conscient de que no ho sap tot.


  26. Si,si arqueòleg, aquesta es la CRUA REALITAT, vivim amb una societat on TRIOMFA l’ ineptitud, on es directament proporcional el càrrec que ocupes amb la teva ineptitud.
    Estem rodejats de politics que no saben anar en bici i que els hi deixan un tricicle i es surten de la via.
    Polítics que no paren de mentir.
    Per tant a més baixa escala, que els hi vols anar a exigir als teus estimats encofradors?
    Els teus estudis o els de qualsevol universitari serveixen per cobrar la meitat del que cobra un manobre, un repartidor de DONUTS o un camioner.
    Però ES LO QUE HAY ( frase que s’ ha ficat de moda entre els garrulillos i que equival a dir TE JODES ).
    Jo també em trovo amb el teu cas, però ASI ESTA MONTADO Y ASI SE LO HEMOS CONTADO.


  27. home Roger vale que t’incomodi tanta incultura però tu has de pensar que ells són ells i les seves circumstàncies…no sé si m’explico. Per ells és tan fàcil parlar de putes com a tu d’homo sapiens. Que no els estic defensant, però simplement és culpa de la societat que ens aborrega, ells només en són vítimes. Pensa que aquesta gent són els més útils per mantenir el sistema. I que perquè tu hagis tingut interès i possibilitats per estudiar i hagis tingut una major formació intelectual, no vol dir que ells siguin més idiotes. Que et sorpendries dels imbècils amb màster i de lo espavilats que són alguns sense-sostre. I si et serveix de consol (irònic) el fracàs escolar cada cop és més alt, així que no ens queda res, que les generacions futures només són la garantia de que al garrulisme porta cua


  28. Heu de saber que avui ha estat un dia HORRIBLEEEEEE
    EN EL QUE HAURIA ASSASSINAT A TOTA LA CLASSE OBRERA MUNDIAL!
    Per favor que s’acabi ja aquest putu jaciment aaaaaghhh!!
    I en el meu odi a la costrució hi incloc a promotors, enginyers, arquitectes i MOLT ESPECIALMENT responsables de seguretat!

    ¿Que he hecho yo para merecer esto?


  29. No gemeguis! jajaja el meu ha estat superior segur! Visca la ESO!


  30. […] eterns arxienemics: expoliadors, els despietats constructors, la despreocupada administració, el món de la obra, el sistema educatiu o els horribles films de Hollywood i les seves monstruoses i prescindibles […]



Deixa un comentari

