h1

Si, jo vaig ser PUNK

febrer 19, 2008

mona lisa punkarraTothom té una adolescència i la meva la vaig passar rodejat d’ampolles de calimotxo de dubtosa qualitat i porros mal liats en improvisats concerts a cases okupes i aporrejant una bateria en el pitjor grup musical de la història (Berserker es deia) que, afortunadament per a la resta de la població mundial, mai va arribar a tocar en directe.

Els superokupis radikals dels que em vaig rodejar obeïen una sectària ideologia segons la qual trepitjar un centre comercial o portar roba de marca era un acte d’alta traïció: tothom havia de vestir i pensar com ells, això si, sempre en nom de la llibertat. El fet que Evaristo, cantant de La Polla Records i guru d’aquest fanatisme, estigués casat per l’església i tingués un xalet de luxe a Majalahonda, era una nimietat sense cap importància.

No hi havia música més enllà de les bandes que es dedicaven a plagiar els vòmits d’un ionki esquizofrènic com Manolo Kabezabolo. I mira que hi havia grups bons dins aquest moviment estètic per haver anat a triar el pitjor! Mai podré deixar d’escoltar bandes tan genials com The Clash, Parálisis Permanente, Ramones, Blondie, Siouxie, The Damned…

I clar, ja em veieu a mi escoltant grunge  d’amagat a casa… fins que un dia un amic meu va trobar-me una entrada de Mónica Naranjo a la butxaca i no vaig poder dissimular més: allò no acabava d’encaixar amb mi!

Quan veig a punkarras de 30 anys no puc deixar de somrriure pensant com es pot seguir allargant l’agonia de pertanyer a un moviment el lema del qual és “Viu ràpid i more jove”, com a mínim Sid Vicious i Eduardo Benavente van ser conseqüents… perquè no em digueu que no és graciós seguir fent botellons a un parc quan el teu poder adquisitiu et permet sopar al Via Venetto !

GET OVER IT!!

.

I per acabar us deixo amb l’únic grup punk actual que, per mi, es pot escoltar sense sentir vergonya aliena- THE DISTILLERS

 

Anuncis

14 comentaris

  1. Tothom sap quin tipus de personatges son els Punks (pank per gent no introduida en l’argot de les tribus)Em fan gracia amb els leggins tot l’any (els mateixos segur) i donant xibeca als seus pastors Alemans que mai han anat al veterinari. Per sort els Punks els vaig coneixer a fons quan estaba a l’escola d’art i em puc basar en argumentació de primera qualitat i no en topics abstractes i infumables com quan ells parlen dels nois de rosa com jo…


  2. Buno a mi tapoc em cauen mamalment… em semblen entranyables i tot! Sempre i quant no em mirn malament per no anar vestit d’una forma o altre, que sol passar!!


  3. OMG! q gran!
    tot i que has fet una mescla de tipus musicals com: no podia deixar d’escoltar grunge d’amagat… i em van torbar una entrada de Mónica Naranjo…
    xDDD

    pero bé, els tius de 30 anys aquests que no es dutxen i que la seva aspiració a la vida és viure sense haver de treballar són realment graciosos, més o menys com els heavies d’aquesta edat… és un: tio, ja vale no?
    xDD


  4. Ests insinuant que Monica Naranjo no és grunge??
    ahajaj


  5. uff roger, merda m’he perdut lo del candidat ICV i la veritat es que no he tingut temps ni de llegir-m’ho. Faig un parèntesis per motius estudiantils i m’he proposat fermament no entrar a internet…
    ah! gràcies pel premi de l’altre dia, encara que William Shakespeare em va una mica…enorme?
    i respecte al post d’avui, tothom té un passat més o menys glorios i tu has pogut recopilar molta informació sobre ells que de ben segur t’ha estat útil i de totes les etapes de la vida s’apren. Si ho haguesin de fer els joves d’avui dia el post seria; d’adolescent vaig ser pijo, killo, okupa, hippy, heavy i anarquista. Però en anys diferents eh? =)


  6. A punk precisament mai he arribat, com a molt a vell rocker o a amant del country o dels Tangos.

    Però l’arqueologia sempre ha estat una de les meues debilitats i especialment la egiptología.

    Per cert, t’he penjat una foto d’unes monedes cartagineses trobades recentment en el meu poble.


  7. Sempre és meravellós recordar la pròpia adolescència, aquells meravellosos anys en que l’amor no feia mal (perquè no existia) i en que el món es reduïa a la nostra ciutat, les nostres sortides i mogudes (perquè encara no teníem internet) i on invents com el discman (abans el walkman) eren ideals per aïllar-se del món cruel que ens envoltava. Afortunadament vaig destruir totes les fotos comprometedores d’aquella època. FIns i tot diria que és saludable crear un forat negre en determinades èpoques de la pròpia vida. Així sempre pots reprendre-la en les èpoques més interessants.


  8. Wnu, dons suposu k ja tokava k no m’agrades o estigués en desakord amb algun escrit teu… Però enkara que a la gent li kosti d’entendre, krek k la gent te una idea molt ekivikoda del moviment punk.
    Molta gent diu k els va koneixer de més jovenets… xo eren realment punks, o simplement potaven i portaven punxes?
    Jo bebia kalimotxo (i ho faig, M’AGRADA!!!!!) i no tink kap problema, de fet, no m’he punxat mai,… He portat punxes molts anys, i tot i això em duxava!!!
    Fins i tot tu roger deies k tenia glamour, jo no em konsiderava extremadament punk, xo xl k dieu vosaltres ho devia ser, eskoltava , i eskolto, xk m’enkanta!!Manolo kabezabolo, Piperrak, Eskorbuto, SIn Dios, La Polla Rekords (enkara k això no és ben bé punk Roger!!) I enkara vaig als koncerts de les okupes, tb havia estat a les assamblees, okupacions, dsallotjaments… i la veritat és k no em sento pitjor persona, ni em sento en desakord amb les meves idees, de gent jeta, marrana estúpida i en definitiva mala gent ni a de tots els ambients i a tots els lloks. Si k hi ha punkis warros, xo tb hippys imbècils, no?
    Simplements k sempre ens keixem de k la gent generalitza, i després ens dedikem a kritikar les koses pensant k nosaltres ara som millors, k les koses no son kom els altres pensen…
    En fi, no rallo més, xo m’ha sapigut molt greu k veiessis així el teu passat, és una etapa més de la teva vida, i no l’has de desprestigiar d’akesta manera, i molt menys inkloent-hi el punk, realment era tant punk la gent amb la k anaves o s’ho feien dir ells?
    Un pto raist, intento enviar-te allò el més aviat possible!!


  9. La veritat és que és difícil delimitar què és punk i què no. Vull dir, Sex Pistols, The Damned, Ramones, OK, és punk “ortodox”. Siouxsie o Parálisis ja és més rotllo sinistre. Blondie és pop. Clash són tan eclèctics que difícilment els pots classificar com punk. A mi el que més m’interessa és la bocanada d’aire fresc que va resultar el punk al seu dia i la influència que va tenir sobre la manera d’entendre música (i que arriba fins avui), més que l’estil en sí. Els grups i artistes que m’agraden més no són punk, però no s’entenen sense el punk.

    Una altra cosa és punk com a tribu urbana. Encara n’hi ha? I això de grups actuals de punk… és una mica contradictori, no? Punk not dead?


  10. Em quedo amb la part més interessant de tot plegat: origen, estètica i cultura. Tot forma part d’un moment i d’un forma d’entendre les coses, però hi ha aspectes que fins i tot ara encara trobo atractius com a tendència o representatius de certes coses. No crec que sigui tan important el posat com el que en diria “el tret de sortida” de tot plegat, l’origen, que històricament sí m’interessa més. Tinc una alumna a punt de fer un treball sobre els punks i el lema “no future” i la càrrega estètica i romàntica, i li he exigit rigor perquè en vull saber més del tema… si em deixa i està bé ja us informaré.


  11. En ese caso…Sí, yo fui siniestra. Me ha encantado el tema de tu post y los comentarios de arinmir y rafel.
    No había visto la actuación de Ana Curra que me enlazaste, es genial!!! Ya se ha desvelado el misterio, esa es la actuación que ella acuerda en la entrevista del programa de radio de murcia que le hicieron en 2006, ¿te acuerdas aquello que me comentaste? ¿aquello de actuación de Curra para este año?, pues llegamos tarde, I’m afraid, fue en noviembre del ’07…oooh
    Un besazo

    PD: …y lo sigo siendo


  12. Con tu permiso, me he copiado tu cartelito de “No votes PP”, merci. XD


  13. Ya sabia yo que te encantaria el post!
    Que pena haberse perdido el concierto de Ana Curra eh!!
    y si cópia, cópia que yo también lo copié! Si es por una buena causa aquí no hay copyrights que valgan!


  14. muacs!



Deixa un comentari

