h1

Els grups musicals més sobrevalorats de la història

gener 29, 2008

.

.

Benvnguts a la era del Emule i del Myspace, on una banda de noiets de vint anys anomenats Artic Monkeys poden vendre 150.000 còpies del seu primer àlbum el dia de l’estrena gràcies a la difusió per la xarxa i al marge de tot l’entramat del star-sistem,  aquest lobby sediciós format per les discogràfiques, les emissores i les cadenes musicals.

Ha arribat, doncs, el moment de mirar enrere i veure com les generacions anteriors van catapultar als Olimps musicals a alguns passerells sense més talent que el de fer veure que eren “lo más”.  

 MICKAEL JACKSON 

The king of RinoplastiaAlgú em pot explicar que ha fet aquest home per tenir 26 nº1 i vendre més de 60 milions d’àlbums? Repassant la seva hagiografia hi destaca la modificació del seu color de pell,  els seus vestits de lluentons ultrahoteras, que ballava tocant-se el paquet, “Neverland”: el parc d’atraccions privat per poder abusar de menors, o que s’ha canviat de nas més vegades que Madonna de vestuari en un concert.

Si, d’acord! El videoclip de Thriller tenia la seva gràcia (tot i que prefereixo la versió del Fary jiji), però les seves cançons son avorrides, previsibles i més llargues que un dia sense pa! No he estat mai capaç d’aguantar-ne una sencera.

 THE BEATLES 

pero mira q esteu overplayed!Estic avorrit de veure el nom d’aquesta banda de Liverpool al cap de munt de tots els Tops musicals del món: que si el millor grup de la història, el millor àlbum, la millor cançó; fins i tot Jonh Lennon va dir que ell era més famós que Jesucrist….PROU! Ha arribat em moment que una generació que no va viure els seixanta i que, per tant, no es troba alienada per el moviment de masses que va conduir a aquest quatre hippies a apoderar-se del mainstream  musical posí fi a aquest fals mite.

I jo no dic que no tinguis bones cançons eh! “Hey Jude”, “Get back” o “Back to USSR” m’encanten però estan tan absolutament overplayed que resulta impossible escoltar un àlbum sencer aguantant les seves empalagoses tonades.

Quina diferència amb els Rolling Stones, per favor! Jaguer i companyia han aconseguit estar molts més anys sobre els escenaris, sonant igual d’innovadors que el primer dia!

 U2 

u2 retireu-vos jaaaa!!La banda de Bono va tenir algun moment de lucidesa allà pels 80’s, amb un gran disc com Joshua Tree, i a partir d’aquí va començar a davallar en una espiral de melodies autofotocopiades per avorrir a les ovelles.

Total, els seus talifans incondicionals estan disposats a comprar tots els recopilatoris que facin, encara que portin les mateixes cançons, i a pagar 250 euros per entrar als seus concerts. Soc la única persona que s’ha adonat que “Vertigo” i “Beautiful day” son la mateixa cançó amb diferent lletra?

 PINK FLOID 

More LSD pleaseEl odio taant! I mira que m’agraden “Another break in the wall” i “Wish you were here”, però realment es podria dir que son uns “one hit wonder” per que la resta de la seva discografia és infumable; a vegades em pregunto si realment es pot considerar o no música aquesta cosa que fan, ja que més aviat semblen sorolls gravats de forma aleatòria, sense més.

Potser és que per entendre les seves melodies has de fotre’t la mateixa quantitat de LSD que ells portaven al cos, nu sé…

     

Anuncis

38 comentaris

  1. Aps! I demà cap a les 19:30 arriba el cameo erotico festiu més esperat de tots els temps!! No us el perdeu!!


  2. ara és quan observo amb tristesa que mai ens podrem acabar d’entendre…


  3. No m’ho diguis Xfar: ets president de club de fans de Michael Jackson i cada any et disfresses d’ell per carnestoltes!
    Ho sabia!


  4. jajaja tens raó, se m’ha vist el llautó: vaig a fer el Thriller a la Rambla, ara torno


  5. t’has deixat Alaska
    jajaja


  6. eo, estic amb tu. no vull veure mes documentals sobre els seixanta amb tot d ties histèrques xisclant. no vull veure mes allò de q un grup ha gravat a abby road, els mitics estudis on van enregistrar els beatles, hi han gravat 200.000 mil bandes mes en aquest 50 anys! fins i tot jarabe de palo, ja veus kina marca de la casa. em pregunto si en el futur kuan es fagin reportatges costumbristes els grups escollits seran cristina aguilera i spice girls. o seguirant sent els rolling i els beatles?
    , mort als beatles i tb a jesucrst


  7. Xfar-> Siii! Ho sabia! Seria genial fer un mix de Thriller i un cor de sardanistes zombiesen mig de la Rambla. Aquí deixo la idea…

    Lidia-> Alaska sobrevalorada??? Si, jo la tinc en un altar però et recordo que des de la separació de Dinarama el 1990 fins que no vàren publicar “Una temporada en el Infierno” el 1998 van estar condemnats al ostracisme total.

    Roger-> Subscric plenament el teu comentari! Sembla que per la crítica purista als 70’s es va deixar de fer música i és precisament en aquesta década amb el glam i el punk quan es comencen a fer coses realment interessants!


  8. quina mania en criticar jarabe de palo…


  9. i pel que és alaska qualsevol valoració és una sobrevaloració
    (de bon rollo eh? jajaja)


  10. Si voleu bona música, mireu l’últim post del meu bloc (toma propagaaaandaaaaa!) Però va de debó eh? Meravellosos!


  11. Lidia-> Però com pot ser que una persona tan cabal i llesta com tú sigui fan d’un grup que repeteix eternament la mateixa cançó com Jarabe de Palo i no sigui capaç d’adular a Alask que es geniaaaal!

    Xfar-> Here we go!


  12. anda que menys mal que estem el xfar i yo que si no…es que tinc un examen i un cop ja me patejat tots els flogs no se on més perdre el temps…


  13. Si eh Lidia! Realment dels 13 comentaris, tan sols son fets per 4 persones, pero muy fieles!
    Clar q si!!


  14. ai si! m’havia oblidat al roger, també deu estar aburrit. Si és que en realitat sabem com t’encanten les estadistiques i així podras fer numerets aviam quin post es més comentat i tal..no si al final ho aconseguiré


  15. Ahaaj! Home Lidia, per superar els 52comentaris del post sobre el nacionalisme encara et queda una estoneta eh!!
    I si, soc un esclau de les estadístiques però no saps quin subidón veure una corba ascendent imparablee!!


  16. mira mira no em piquis que mi poso eh?
    saps que si suspenc serà directament culpa teva??


  17. Ajaj No Lidia,no ho fàcis que em sentiria molt culpale! A més jo m’en vaig a llegir una estona així que si vols et pots posar a comentar tu sola…potser et guanyes una ¿merscuda? fama de freak a la xarxa que tampoc caldria…

    Guarda els comentaris per demà que es un cameo molt divertit jeje


  18. vaya friqis tot plegats

    i no trobo la semblança tan aparent entre les cançons de U2…
    xDD


  19. Siempre que le veo me viene a la cabeza una frase de “El hijo de la novia”: “Ni es hombre, ni es mujer, ni es blanco, ni es negro; pero, ¿esto qué es? ¿estamos hablando de Dios, o de Michael Jackson?”

    Donde se pongan los Putilatex…

    Besos


  20. Mira… que critiquis el nacionalisme, val… que et fotis amb els Beatles, doncs m’emprenya, però… però QUE PARLIS MALAMENT DE PINK FLOYD! AIXÒ SÍ QUE NO T’HO PERMET!!

    jajaja, és broma, però a mi m’encanten Pink Floyd (i els Beatles també). Així que podria posar-te una gran dissertació de per què allò que tu dius “soroll” és en realitat “so”, etc.etc. però, com que és qüestió de gustos… què més donaria?

    Una forta abraçada.

    pd. si la música de Pink Floyd és soroll per a tu, que és això?

    http://spanishprogressiverock.blogspot.com/2008/01/pau-riba-peruchos-astarot-universdherba.html


  21. per cert, és FLOYD (si us plau, una mica de decència, jajaja)


  22. per cert, és FLOYD, no FLOID (si us plau, una mica de decència, jajaja)


  23. i és brick in the wall, no brak.

    Estic d’acord una mica amb tot, però Michael Jakcson ha fet més que crear controvèrsia.

    No només va fer grans discos, sino que va ser l’impulsor de tota la filosofia MTV, i de fer de la música un espectacle. Ningú s’havia plantejat mai abans les coses que ell va fer en un escenari. Potser si no ho hagués fet ell, ho hagués acabat fent un altre, però la qüestió és que va ser el raret negre-blanc el que ho va fer.

    Puc entendre que et semblin repetitives les cançons a partir de Dangerous…però…tu has escoltat Bad sencer? Prova-ho, escolta’l unes quantes vegades, i ja m’explicaràs.

    U2 també estan sobrevalorats, però mira. Tot és saber vendre’s bé i part del seu èxit és similar al de Jackson: fer de la música espectacle. I U2 van arribar a les masses quan es van deixar la pasta en escenaris.

    Madonna (que m’encanta) vindria a ser el mateix cas que Michael Jackson. Amb la diferència que ella no té tant talent per cantar ni ballar, així que explota més la part visual (bons videoclips i concerts).

    Per cert, moltes felicitats per l’augment de visites. Sembla que passar-se a wordpress ha funcionat, eh!


  24. roger com t’agrada criticar, jaja

    els beatles, sobrevalorats??? potser, però jo no em cansaré mai d’escoltar-los… qualsevol moment és bo per una de les seves melodies.

    i Pink Floyd, algú que ha pogut crear Wish you where here,… és una de les millors cançons de la història.

    Michael Jackson, puc estar bastant d’acord i U2, no sé, jo tampoc trobo la semblança entre les cançons =)

    suposo q la música és molts subjectiva i molts grups o cançons et poden transmetre tantes coses q a banda de ser bons o no, els hi pots donar un plus per allò que a tu et transmeten…


  25. Doncs sí Alaska està sobrevalorada. En realitat només hi ha quatre discos on canti ella que realment mereixin la pena que passin a la història: Grandes éxitos (1982) d’Alaska & Pegamoides, Deseo Carnal (1984) i Fan fatal (1989) d’Alaska y Dinarama i Una temporada en el infierno (1999) de Fangoria.

    A més, el mèrit és més que res del tàndem Canut & Berlanga a l’etapa dels anys 80 i dels molts colaboradors de Fangoria al “temporada en el infierno” i discos posteriors (per exemple, Lucho Prosper és l’autor de “Electricistas”, “No será” o “Me odio cuando miento”: ¿què seria del “temporada” sense les cançons de Prosper i la producció de Carlos Jean?).

    Fora d’aquests 4 discos, entre mig de la discografia d’Alaska i cia. hi ha molta, molta palla, molta experimentació fallida (els vulcanos, malgrat el “hit” de Disneylandia, són força mediocres) i, sobretot, l’avorriment i repetició d’esquemes dels 3 darrers discos de Fangoria.


  26. Sento haver viscut els 60’s (i ho dic de debó) i haver estat “alienat pel moviment de masses” (i aixó no ho accepto). També sento que el Beatles em segueixin agradant com el primer dia.
    Pero, en fi, reconec que estic ple de pecats !!


  27. No en sobra cap del teu llistat de sobrevalorats, i jo n’afegiria un grapat… clar que no sé si el criteri d’algú que escolta sobretot música medieval, barroca i Wagner serà molt vàlid, hehehe

    Salutacions!


  28. Pau-> “Verigo” i “Beautiiful Day tenen la mateixa estructura i a mi em sonen molt semblants, q vols q et digui! And, yes, I’m a freak!

    Blog-> Putilatex Forever!! Això si que és calitat!

    Sepharad-> Uiix! Sento cometre tantes faltes amb els noms amb angñés zorry! Però tant es! Deveritat que no se jo quantes vegades he intentat ecoltar un disc seu sencer i haver de desstir als deu segons!

    Sunxez-> Sabia que sortiries en defensa de Jackson jeje. Però no hi tens res a fer: l’odiooo! LEs seves cançons son pesadíssmes!!

    Aita-> Adoro criticar and you know it!! Algún dia provaré d’escoltar Pink Floid tripat a veur si m’arriba més!

    Rafa-> ??!!! Soy un talifan de Alaska absolutamnte alienado por su música, no puedo ser objetivo: adoro su carrera desde KK de Lux hasta las caras B de su último disco! Toda carrera tiene altibajos, peró tienes que reconocer que en directo la última gira ha sido la mejor de su existència!!

    Ferran-> Ets un pecadorrr! Com a penitència em deixaràs comentaris en vers endecasílab a partir d’ara!!

    Theo-> Aiii, el meu pare tb es ultra fan de Wagner!! Pero que os da???


  29. Quin càstig m’has clavat, no sé com sortir.
    Hauré de rumïar, per fer-ho així.

    Que t’han semblat els endecasílabs? eh?

    El “eh?” el necesitava per fer 11 silabes, Hahahaha


  30. Wooo! Molt bé Ferran!
    T’aixeco la penitència que t’ho has guanyat a pols!


  31. La gira amb les travestorres la millor? Bé Alaska y cia. mai van ser bons en concert… Tot i que jo em quedo amb la gira del “Temporada”, abans de ser posseïts per l'”efecte vaquerizo”.

    A veure, Fangoria tenen un bon repertori així que es difícil que espatllin un concert, per molt malament que balli l’alaska, per molt que canti més l’spunky que ella (i tampoc m’agrada la veu de l’spunky, només el seu cos i punt) i per molt que el rotllo travesti estigui passat de moda. Per no parlar de la poca professionalitat d’oblidar-se les lletres.

    A més la Olvido ho sento però cada dia està més estúpida i en realitat mai va ser el geni que s’ha dit que era. En realitat l’únic que ha fet en la seva vida és envoltar-se de gent amb talent i vampiritzar-lo, la senyora és una mica limitadeta. Per no parlar de la seva esposa, la Vaqueriza… o de les seves col·laboracions amb la COPE…

    Gent de l’entorn d’Alaska com Carlos Berlanga, Ana D o fins i tot Luis Miguélez sí van demostrar talent. Gent com Ana Curra va tenir la dignitat de retirar-se a temps. En canvi Alaska és igual de PPatètica que sempre i, la senyora Canut, l’altra meitat de Fangoria, només dir que va arribar a ser el millor lletrista d’Espanya durant els anys 80 i això quedarà sempre, no tots els dies fas lletres com “A quién le importa”, però ara té el cervell atrofiat la pobreta.

    Ho sento tinc l’Alaska atravessada! Tot i que reconec sentir amor-odi.


  32. A veure Rafa:
    HAs de reconèixer que en aquesta gira, i n’he vist unes quantes, el so ha millorat MOLT!! I l’epectacle no diguem! Miss Andy i Miss Topació son absoluament genials! Jo vaif al·lcinar amb el concert i no éser casualitat que han tret un CD-DVD en directe just ara.

    Que col·labora a la COPE? Doncs ja s’ho farà, la seva vida privada o la seva ideologia personal no m’interessen! Una cosa és l’art i l’altre l’artista.

    Mario Vaquerizo em cau molt bé i de fet també idolatro a Anncys Rubias.

    Ana Curra es va retirar MASSA aviat!! Tan de bo hagués publicat més en solitari! Ara mateix seria molt més famosa que Alaska, péro…

    I accepto que “El extanyo viaje” és un pèl fluixet, però no em negaràs que “Naturaleza Muerta” i “Arquitectura Efímera” no son genials!! Jo no em cansaria mai d’escoltar-los!

    I que dir de Nacho? Doncs simplement que em cau fenomebal com a persona i que mai ha deixat de ser tot un professional.


  33. Suposo que ja saps que l’Alaska és una súper fan de Michael Jackson, no?


  34. Al veure com parles de The Beatles y de U2 he recordat com el cap de setmana pasat vaig anar al cinema a veure Across the Univers, una pelicula musical feta per poder inclure quantes més canços de The Beatles com a BSO i on també hi apareixia Bono (cantant de U2) interpretant un tema i actuant com a un exelabrat dels seixanta.

    Vaig anar amb una noia que es delaita per en Bono i li agranden totes les cançons de The Beatles. No li hagués agradat el teu artícle, a mi m’ha fet gracia.


  35. Per cert parlava de dues “Anas” diferents, Ana Curra i Ana D (alias d’Ana Díaz, la dona de l’antig mànager d’alaska, Pito, amb qui tenien una mena de trio).
    Ana Curra va treure algunes coses molt interessants en solitari, com “una noche sin tí” encara que el so quedi una mica desfassat. Pero tenia look i actitud, jo estava enamorat platònicament d’ella (tot el que es pugui estar d’una mariliendre). A internet hi ha unes fotos d’ella que va fer Alberto garcía Alix que són poesia pura. Per mi va ser més musa dels 80 la curra que la Olvido Guarra, perdò, Gara.

    Ana D, l’altra Ana, és compositora de cançons com “rey del glam” i d’un parell més del primer disc de Dinarama. Carlos Berlanga va estar a punt d’agafar-la com a cantant fins que van recuperar l’Alaska. Ana D, va treure un Cd en solitari meravellós, “satélite 99”. Més en la onda de la generació de pop indie (Parade, la Casa Azul, Le Mans, Mirafiori, Austrohúngaros…) que no pas en la onda Fangoriana.

    Per cert m’encanta el meu blog, jo estic construïnt el meu i fins i tot el volia fer en anglès, català i castellà (3 versions diferents) però sóc una supervaga. I a més ara, a part de seguir treballant de biblioprecaria, m’ha donat per tornar a estudiar (empresarials, a veure si em faig rica).

    Ja veus que en el fons també sóc una fan fatal, però que m’encanta criticar por criticar.


  36. Volia dir que m’encanta el TEU blog, que una és narcissista però no tant.


  37. Buaaaaaaah! Estic completament d’acord amb el teu post!
    Tens tota la raó! Cada vegada que escolto a la radio aixo de “el rey del pop, Michael Jackson”, penso: “tan dolent es el pop que en Michael Jackson ha estat el millor de l’història? No pot ser”.
    Els Beatles em semblen interessants, pero no tan bons com molts diuen, i als Pink Floyd i els U2, simplement, no els puc escoltar sense posarme a plorar. Que dolents que son!


  38. M’hauras de perdonar, però lacoctelera ara mateix té un dels seus tipics dies inutils, aixi que no m’ha deixat afegir la teva web als enllaços. Ho provaré demà, i també penjaré un nou article (o potser dissabte).
    Booona nit!



Deixa un comentari

